شما اینجا هستید
متفرقه » همه کارگزاران کشور برای اقدام عملی حقوق کشاورزان بسیجشده‌اند

به گزارش خبرنگار زردیس، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی شامگاه پنج شنبه به مناسبت آئین نکوداشت حجت‌اسلام و المسلمین جواد اژه‌ای در گلستان شهدای اصفهان اظهار داشت: این استاد بزرگ و فرزانه در علوم تربیتی و روانشناسی و در واقع بنیانگذار علوم روانشناسی و انسانی با دیدگاه مکتب اسلامی بود.

وی افزود: مرحوم اژه‌ای طلبه و آموخته حوزوی بود که فلسفه اسلامی و تربیت در این مسیر را به خوبی می‌دانست و با شهید بهشتی همراه بود که به دعوت این شهید برای تکمیل علوم خود به آلمان رفت.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با استعانت از خاک ایشان و شهیدان مظلوم استان اصفهان، گفت: در بیانیه مقام معظم رهبری آمده است که «شخصیت برجسته و ممتازی که سالهای متمادی مجاهدت‌های بزرگ و مبارک را با اخلاص و اندک تظاهری عهده‌دار شد».

احترام به مردم و حفظ سرمایه‌های اجتماعی اولویت مرحوم اژه‌ای

وی خاطر نشان کرد: با شناخت چهل ساله‌ای که از شخصیت این بزرگوار دارم به ویژه در حوزه دانشگاهی، مرحوم دکتر جواد اژه‌ای عالمی پرکار و کم ادعا بود و خدمات اجرایی کشور در حوزه‌های وزارت امور خارجه، وزیر و مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور وقت، ریاست دانشکده امور تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی و سایر مسئولیت‌ها هیچ گونه تغییری را در اخلاق و رفتار وی ایجاد نکرد.

سرلشکر رحیم صفوی در خصوص ویژگی بارز مرحوم جواد اژه‌ای گفت: یک انسان خاضع و متواضع و خوش‌اخلاق بود و در تفکر خود احترام به مردم و جلب اعتماد افکار عمومی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی را یک اصل و یک ارزش می‌دانست و غفلت از آن را خسارت جبران ناپذیر برای حکومت و نظام تلقی می‌کرد.

اژه‌ای میدان‌دار توجه به جوانان نخبه شد

وی افزود: مرحوم اژه‌ای حل مشکلات جوانان و میدان دادن به رویش نسل جوان انقلاب اسلامی را نشان دهنده آینده روشن برای کشور ملت می‌دانست و با تشکیل مدارس شهید اژه‌ای در کشور و مدیریت پدرانه و عالمانه بر مجموعه‌ای از نخبگان جوان، سازنده دوران طلایی جوانان در عرصه‌های بین الملی و ملی شد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد: تالیفات دکتر اژه‌ای منبع بسیاری از دانشگاه‌هاست و نگاه وی به دانش‌آموزان و دانشگاهیان از بالا به پایین نبود و با دانشجویان بسیار صمیمی و دوست بود.

وی با بیان اینکه مرحوم اژه‌ای از محیط‌های خارج و جذب دانشجویان به داخل کشور مهارت و دانش خاصی داشت، تصریح کرد: وی نماینده رهبر برای انجمن دانشجویان اروپا و آمریکا بود و با توجه به تسلط خود نسبت به علوم غربی و اسلامی قادر بود در راستای تربیت اسلامی قدم بردارد؛ امیدواریم که دانشجویان و شاگردان تربیت یافته این مرحوم راه و اهداف او را در جامعه پیاده کند و ادامه دهند.

بسیج کارگزاران کشور برای احقاق حقوق کشاورزان

سرلشکر صفوی با اشاره به اتفاقات اخیر استان اصفهان و خطاب کردن مردم اصفهان با عنوان همشهریان عزیزو ولایتمدار، گفت: اطمینان داشته باشید که همه کارگزاران در سطوح استانی و ملی برای پاسخگویی و اقدام عملی و احقاق حقوق کشاورزان مظلوم اصفهان بسیج شده است و نتیجه آن توسط مسئولان اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بنده به عنوان یک پاسدار، دستیار و مشاور رهبر معظم انقلاب بسیار امیدوارهستم که به یاری خداوند این امر حیاتی که با زندگی و معیشت کشاورزان، مسائل زیست محیطی، روحی و روانی و سلامتی مردم اصفهان، مشکلات زیرساختی تمدنی و گردشگری و امنیت بهم گره خورده است، با دستورات و تعابیرات ابلاغ شده رفع شود.

ریشه عمیق مشکلات اصفهان و دولت تازه‌کار

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: مسئولان مربوطه در وزراتخانه‌های مختلف بر اساس قانون و عدالت در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی باید تصمیم بگیرند؛ چیزی جز قانون در مورد حوزه‌های آبریز زاینده رود اجرا نخواهد شد و عدالت در حوزه‌های پایین و بالا و همجوار اجرا می‌شود و از مردم و جوانان خواستار هستم که شرایط داخلی کشور را در نظر بگیرید..

وی خاطر نشان کرد: ما اکنون دولت تازه کار داریم و ریشه مسائل اصفهان به سی سال گذشته بر می‌گردد و انتظار نداشته باشید که این مشکلات قدیمی طی سه ماه حل و فصل شود و بحث کمبود آب، تنها مسئله اصفهان نیست بلکه در سطح ملی، منطقه و حتی سطح جهانی مطرح است.

نگذارید سوابق درخشان اصفهان خدشه‌دار شود

سرلشکر صفوی تصریح کرد: واقعیت این است که ما با بحران خشکسالی روبرو هستیم و برای سایر کشورهای منطقه هم پیش‎‌بینی شده است اما در اصفهان این بحران جدی‌تر و کم‌کاری شده است.

وی یادآور شد: از مردم می‌خواهم که نگذارید سوابق درخشان و فداکاری‌های مردم اصفهان در اثر این حوادث توسط رسانه‌های بیگانه خدشه‌دار شود، مردم بسیار هوشیار و وفادار هستند و همیشه سخنان رهبر معظم انقلاب را در مورد اصفهان گوشزد کنید.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان