شما اینجا هستید
بین الملل » یک شکست دیگر برای بوریس جانسون، وزیر برگزیت هم استعفا داد

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از بی بی سی، «لرد فراست»، وزیر برگزیت در دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس استعفا داد.

لرد فراست مذاکرات انگلیس بر سر توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا و پروتکل‌های مربوط به ایرلند شمالی را رهبری کرد و به سرانجام رسانده بود.

فراست در نامه‌ای به جانسون گفته است که اگرچه برگزیت اکنون امن و مطمئن است، اما او درباره جهت فعلی مسیر پیش روی دولت تردید دارد.

روزنامه میل ساندی که برای اولین بار این خبر را گزارش کرد، گفت که او یک هفته پیش استعفای خود را اعلام کرد که تا حدی در مخالفت با محدودیت‌های کووید -۱۹ بود.

لرد فراست در نامه خود خواستار اجرایی شدن و عمل به استعفای او به صورت فوری شده و از تمایل خود برای کار در یک اقتصاد با مالیات کم سخن گفته است.

او گفت: «امیدوارم هرچه سریع‌تر به جایی که باید برسیم حرکت کنیم: اقتصاد کارآفرینانه، با مالیات کم و پیشرفت علمی مدرن و تغییرات اقتصادی.»

استعفای فراست پس از آن صورت گرفته که نخست‌وزیر انگلیس در انتخابات میان‌دوره‌ای متحمل شکست شد و حزب محافظه‌کار، کرسی خود در شمال شراپشایر را – که حدود دو قرن در اختیار داشت – به لیبرال دموکرات‌ها واگذار کرد.

«آنجلا راینر»، معاون رهبر حزب کارگر گفت که استعفای فراست نشان می‌دهد که دولت در هرج و مرج کامل به سر می‌برد.

لرد فراست در سخنرانی ماه گذشته خود نارضایتی آشکارش را از روند فعلی سیاسی انگلیس پس از برگزیت ابراز کرده بود.

استعفای تراست، دومین کناره گیری مقامات کابینه جانسون طی کمتر از یک ماه گذشته است. «الگرا استراتون»، مشاور ارشد بوریس جانسون و سخنگوی دولت لندن در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به کوپ ۲۶ نیز کمتر از یک ماه پیش به علت انتشار ویدئوی نقض محدودیت‌های کرونا با چشمانی گریان استعفا داد. استراتون در حالی استعفا داد که پیش از آن بوریس جانسون به علت انتشار ویدئویی از کارکنان دفترش در حال تمسخر و خنده در مورد یک جشن بزرگ در جریان قرنطینه کریسمس سال گذشته در ساختمان نخست وزیری و زمانی که برپایی این گردهمایی‌ها ممنوع بود، عذرخواهی کرده بود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان