شما اینجا هستید
دین و اندیشه » شماره‌های ۴۷۳ و ۴۷۴ «پاسدار اسلام» در یک مجلد روی دکه‌ها رفت

به گزارش خبرنگار زردیس، شماره‌های ۴۷۳ و ۴۷۴ از ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی «پاسدار اسلام» با مدیرمسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و سردبیری محمدحسین پورامینی در یک مجلد منتشر شد.

نخستین مطلب این شماره با عنوان «اسراف؛ کفران نعمت الهی» اثر مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌الله جعفر سبحانی است.

بخش معارف این شماره نیز شامل مطالبی به این شرح است: «انسان اسم اعظم حق: نگاهی به مرتبه یقین در رسیدن به مقام خلیفه اللهی» اثر مرحوم آیت‌الله حسن زاده آملی، «علی (ع) یادش هم عبادت است» نوشته آیت‌الله سیداحمد خاتمی، «ویژگی‌های دوران امامت امام رضا (ع)» نوشته آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، «انقلاب اسلامی امتداد عاشورا تا ظهور» نوشته حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی، «عطر حبیب: گذری بر سیره اخلاقی پیامبر اعظم (ص)» نوشته حجت‌الاسلام جواد محدثی، «تفوق بر مانیفست‌های مکاتب مادی بشری؛ برداشتی از رساله حقوق امام سجاد (ع)» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی و «با خدا، امامت را بشناس؛ درآمدی بر آثار و برکات شناخت امام عصر (عج)» نوشته حجت‌الاسلام خدامراد سلیمیان.

مطلب بعدی گفت‌وگوی مفصلی است با آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم، عالم بزرگ و رهبر شیعیان بحرین با عنوان «با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام از غربت به‌در آمد». در ادامه این گفت‌وگو نیز ترجمه عربی آن به همراه زندگینامه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم منتشر شده است. متن این گفت‌وگو توسط سردبیر «پاسدار اسلام» برای مهر ارسال شده است که در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

بخش جهان اسلام شماره‌های ۴۷۳ و ۴۷۴ «پاسدار اسلام» نیز شامل این مطالب است: «یادی از قیام ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ مردم بحرین» نوشته حسین رویوران، «تاملات سیاسی و اجتماعی تحولات عراق و جایگاه ایران در آن» نوشته سعدالله زارعی، «ذبح حقوق بشر در پیشگاه سیاست: دوگانگی برخورد مجامع بین‌المللی با نقض حقوق بشر در نیجریه» نوشته احمد مومنی راد و «قیصر در آتش نفت‌کش‌ها: نقش نفت‌کش‌های ایرانی در بهم شکستن تحریم‌های ایران و لبنان» نوشته علیرضا تقوی‌نیا.

بخش «سیاست» این شماره نیز شامل مطلب متنوعی به شرح زیر است: «تنفیذ؛ امضای مردم‌سالاری دینی» نوشته حجت‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی، «صبر انقلابی رییس جمهور سوم در سال نخست: نگاهی به چالش‌ها و دغدغه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۶۰ – ۶۱» نوشته حسن ابراهیم زاده و «سیاست خارجی دولت سیزدهم؛ بایسته‌ها و اولویت‌ها» نوشته حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده.

بخش «یاد» این شماره نیز به مرحوم علامه محمدرضا حکیمی اختصاص پیدا کرده است با مطلب زیبا و مبسوطی از استاد علامه شیخ عبدالحسین خسروپناه با عنوان «مرحوم حکیمی، حکیمی الهی در مکتب تفکیک و فیلسوفی عدالت خواه در جهان اسلام». این مطلب دقیق می‌تواند به عنوان الگویی در یادنامه‌نویسی مورد توجه و استفاده اهالی علم قرار بگیرد.

«بدحجابی بازتاب اختلال اجتماعی: واکاوی ریشه‌های بدحجابی و راهکارهای مقابله با آن» نوشته حجت‌الاسلام سعید هلالیان، «پیوست عدالت، تعدیل ثروت و مهار قدرت: بایستگی پیوست عدالت اجتماعی در برنامه‌های دولت سیزدهم» نوشته حجت‌الاسلام سیدکاظم سیدباقری، «دیپلماسی فرهنگی؛ عرصه توقف ممنوع» نوشته محمدحسین پورامینی، «کرونا و بحران‌های پیش‌رو» نوشته قاسم بابایی و «دولت انقلابی و گرانیگاه‌های تحول در سیاست فرهنگی» نوشته مهدی جمشیدی از مطالب منتشر شده در بخش جامعه و فرهنگ است.

در نهایت در بخش «خانواده» نیز مخاطبان با مطالبی از این دست مواجه هستند: «فوائد و راه‌های زندگی در زمان حال: گام‌های موفقیت در زندگی مشترک» نوشته حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی و «در فضای مجازی هم خدا ناظر است» نوشته حجت‌الاسلام سیدمهدی قانع.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان