شما اینجا هستید
بین الملل » ۵۳ زخمی در یورش نظامیان صهیونیست به فلسطینی ها در نابلس

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از معا، منابع فلسطینی از زخمی شدن ده‌ها نفر در درگیری فلسطینی‌ها با نظامیان صهیونیست در برقه، بیت دجن و بیتا در نابلس خبر دادند.

بر اساس این گزارش، هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این درگیری‌ها ۵۳ فلسطینی زخمی شدند.

منابع محلی از استقرار گسترده نظامیان صهیونیست در ورودی‌های برقه همزمان با تجمع ده‌ها جوان فلسطینی داخل این منطقه به منظور حمایت از اهالی خود در مقابل یورش شهرک نشینان صهیونیست خبر دادند.

نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور با فلسطینی‌ها وارد درگیری شدند که در پی آن ده‌ها فلسطینی مجروح و دچار حالت خفگی شدند.

ده‌ها فلسطینی به منظور اعتراض به شهرک سازی ها دست به تظاهرات زده بودند.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هم به شهادت یک زن کهنسال فلسطینی در پی زیرگیری با خودرو از سوی یک شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری واکنش نشان داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اقدامات تروریستی شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری را نیازمند تشدید مقاومت دانست.

بر اساس این گزارش، حماس پس از شهادت یک زن کهنسال فلسطینی در کرانه باختری درپی زیرگیری با خودرو توسط یک شهرک نشین صهیونیست بیانیه‌ای را صادر کرد.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس گفت: تشدید تروریسم شهرک نشینان علیه ملت فلسطین در کرانه باختری نیازمند تشدید اقدامات گروه‌های مقاومت است.

وی در بیانیه‌ای افزود: ارتش رژیم اشغالگر و شهرک نشینان بهای این جنایات را خواهند پرداخت.

حازم قاسم ادامه داد: اتحاد و مقاومت همه جانبه می‌تواند از تروریسم شهرک نشینان صهیونیست جلوگیری کند.

از سوی دیگر جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات تروریستی روزافزون شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین در چارچوب جنگ پاکسازی نژادی صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: خطر آنچه روی داد از خطر رویدادهای قدس اشغالی که به دستور و حمایت کابینه رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، کمتر نیست.

این بیانیه می‌افزاید که اقدامات تروریستی سازمان یافته شهرک نشینان صهیونیست نیازمند افزایش اقدامات مردمی برای مقابله و به شکست کشاندن این طرح اشغالگران است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین همچنین اتحاد و یکپارچگی فلسطینی‌ها برای مقابله با این طرح را خواستار شد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان