شما اینجا هستید
حوادث » دومین مانور سراسری خانه‌های هلال در لرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار زردیس، صارم رضایی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین مانور سراسری خانه‌های هلال (تمرین پناه گیری در زلزله) با شعار «ایران آماده» خبر داد.

وی با اشاره به دستورالعمل اجرایی سراسری خانه‌های هلال با شعار «ایران آماده» گفت: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و ایجاد فرهنگ ایمنی از اهداف این مانور به شمار می‌رود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به نحوه اجرای مانور مذکور اظهار داشت: تمرین پناهگیری و ایمنی، شامل دو مرحله پناه گیری صحیح و خروج از محل (تخلیه و رفتن به فضای باز) از برنامه‌های این مانور بود.

رضایی تاکید کرد: شروع مانور با به صدا در آمدن آژیر مخصوص زلزله آغاز و زمان آن نیز از قبل به اهالی محل اطلاع رسانی شده بود.

براساس این گزارش، این مانور امروز یکشنبه پنجم دی ماه به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات و بلایای طبیعی و همچنین سالگرد زلزله بم در خانه‌های هلال استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین منصوری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان معاونین ستادی رئیس شعبه شهرستان خرم آباد و جمعی از جوانان، داوطلبان، امدادگران و نجاتگران در خانه هلال کوی علی آباد (مدرسه حافظ) برگزار شد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان