شما اینجا هستید
هنر » نیازمند بازنگری در سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه فرهنگی هستیم

به گزارش خبرگزاری زردیس، تراب محمدی امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با بیان اینکه اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ ممکن نیست، اظهار داشت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب از سال ۱۳۷۲ در رابطه با فرهنگ جامعه، تذکر و هشدار داده‌اند، اما این هشدارها جدی گرفته نشده است.

وی افزود: مشکلات و آسیب‌هایی که امروز در جامعه شاهد هستیم، نتیجه بی‌توجهی به این هشدارها همچنین تصمیم‌هایی است که بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های جامعه گرفته می‌شود.

محمدی با بیان اینکه اعتبارات و اقدامات حوزه فرهنگی، اثربخشی مورد انتظار را نداشته است، گفت: نیازمند بازنگری در سیاست‌ها و برنامه‌های این حوزه هستیم و باید یک حرکت جهادی و انقلابی اتفاق بیفتد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه دیدگاه‌های رهبری در حوزه فرهنگی باید تبیین شود، متذکر شد: اگر بخواهیم نظرات ایشان به عنوان رهبری حکیم مورد توجه قرار گرفته و در مسیر اصلاح فرهنگی حرکت کنیم، لازم است از کارهای سطحی و صوری اجتناب کرده و به عمق مسائل ورود پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جلسات کارگروه اجتماعی و فرهنگی باید دستور کار مشخص و کاربردی داشته باشد، تصریح کرد: صرف ارائه گزارش در این جلسات کافی نیست، باید بتوانیم برای معضلات فرهنگی، راهکارهای عملیاتی و اثربخش پیش‌بینی کنیم.

محمدی یادآور شد: همه ما اعضای یک مجموعه هستیم و باید از بخشی‌نگری و کار جزیره‌ای اجتناب کرده و با همکاری و هم‌افزایی به دنبال راه‌حل‌های منطقی و مداخلات مؤثر در حوزه فرهنگی و اجتماعی باشیم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان