شما اینجا هستید
تاریخ » «شهید سلیمانی» سرمایه اجتماعی است/ مکتب او قابلیت تکثیردارد

به گزارش خبرگزاری زردیس روح‌الله متفکر آزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبح امروز در گفتگو با برنامه «سلام سردار» رادیو مقاومت در رابطه با اقدامات مجلس برای فراهم آوردن بسترهای لازم در جهت حفاظت و نشر فرهنگ و مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: نگاه تمدنی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نشانگر این است که ما چاره‌ای جز توجه به مقتضیات و هندسه انقلاب اسلامی در مسیر پیش رو نداریم.

وی ادامه داد: گام اول عبور از مشکلات است. ما در حرکت به سمت افق‌ها و اهداف خود نیازمند مسیر درست و حرکت دقیق هستیم. اگر تصمیم چنین حرکتی داریم باید هم ظاهر و هم روح و باطن فعالیت‌هایمان در مسیر گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در راستای این مسیر ما سکولار فکر نمی‌کنیم که برای مثال بگوییم ردیف جداگانه‌ای برای این موضوعات در نظر گرفته‌ایم و صرفا در آن ردیف به این مباحث بیندیشیم.

متفکر آزاد اظهار کرد: ما معتقد هستیم تمام اعمال و رفتار ما باید به سمت باورهای مقاومت و انقلاب حرکت کند. در این مسیر باید گفتمان‌سازی باید صورت بگیرد و باید ردیف هزینه دستگاه‌های حاکمیتی در این حوزه‌ باید مشخص باشد که تا حدی این کار را انجام داده‌ایم در حال ادامه این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر نهادها و سازمان‌های عمومی باید این گفتمان‌سازی و کار فرهنگی بویژه در رابطه با سردار سلیمانی وظیفه خود بدانند. بخشی از این اهداف با بودجه محقق نمی‌شود بلکه روح حاکم بر فعالیت‌ها باید به این سمت برده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سردار سلیمانی شخصیتی بود که سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی به شمار می‌رفت و بعد از شهادتش نیز محبوبیتش افزایش پیدا کرد.

متفکر آزاد تأکید کرد: حاج قاسم با اتکا به گفتمان ناب مکتب انقلاب اسلامی توانست زیبایی حکمرانی دینی را به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی با صداقت و اثرگذاری خود توانست مردم را به خود جذب کند. این یعنی شهید سلیمانی مدلی است که قابلیت تعریف و تکثیر دارد. هرکس مقام و منصبی در نظام دارد اگر می‌خواهد رمز ماندگاری خود را پیدا کند باید این رمز را در سلوک حاج قاسم جستجو کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: شهید سلیمانی یک فوق ستاره نبود که ناگهان پیدا شود و بعد به شهادت برسد. او نمادی از مکتبی بود که زنده است و جریان دارد. حاج قاسم خروجی تربیت امام خمینی و مقام معظم رهبری بود. مسیر تربیت چنین افرادی کماکان برقرار است.

متفکر آزاد گفت: شهید سلیمانی محصولی از کارخانه جمهوری اسلامی بود که رسیده شد و تبلور یافت و گلچین شد. این کارخانه به کار خود ادامه می‌دهد و فرصت‌های زیادی مثل شهید سلیمانی در جامعه هستند که می‌توانند پرورش پیدا کنند و راه او را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه راه حاج قاسم راهی روشن است تأکید کرد: در شرایطی که شاهد نزاع‌های دشمن در افکار عمومی بودیم که تلاش می‌کرد نگاه ملی‌گرایانه را در برابر نگاه امتی قرار بدهد امتی‌ترین و ملی‌گراترین شخصیت در شهید سلیمانی جمع شد و او را به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های کشور تبدیل کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان