شما اینجا هستید
جامعه » آغاز فعالیت قرارگاه امنیت غذایی تایباد با نام «شهیدسلیمانی»

به گزارش خبرنگار زردیس، قرارگاه امنیت غذایی شهرستان تایباد با حضور دستگاه‌های مسئول در این قرارگاه ظهر سه‌شنبه در جهاد کشاورزی تایباد تشکیل و نخستین مانور تشدید نظارت بر کالای اساسی و امنیت غذایی با حضور ناظران بسیج، اصناف، جهاد کشاورزی و با حضور دادستان عمومی و انقلاب، فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تایباد برگزار شد.

محسن سیاح در جلسه قرارگاه امنیت غذایی اظهار کرد: دولت پس از حوزه سلامت، برنامه انقلابی در حوزه بازار و تنظیم بازار دارد و همان‌طور که در حوزه واکسیناسیون مردم به دولت اعتماد کردند، لازم است در این حوزه نیز به دولت اعتماد کنند زیرا در حوزه تنظیم بازار و اقتصاد، دولت با بررسی‌ها و کارهای کارشناسی، برنامه‌هایی در حال انجام دارد تا بتواند طرح و برنامه‌های خود را در حوزه کنترل بازار عملیاتی کند.

وی با اشاره به موضوع واکسیناسیون کووید ۱۹ و اعتماد مردم به دولت، گفت: با توجه به جهش‌ها و سویه‌های جدید بیماری کرونا، شرایطی بغرنجی پیش‌بینی شده بود اما با اقدام به‌موقع دولت و واکسیناسیون سریع کشور، احتمال درگیر شدن کشور به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان تایباد در خصوص قرارگاه امنیت غذایی بیان کرد: یکی از محاسن «قرارگاه امنیت غذایی» اجماع تمامی ارکان نظام است و امیدواریم با این اجماع شاهد نظارت و کنترل بسیار قوی بر بازار باشیم.

وی افزود: این طرح در راستای رویکرد اصلی دولت در موضع عدالت اجتماعی است و با همکاری تمام بخش‌های مختلف کشور انجام می‌شود، همان‌طور که کسبه و بازاریان در دوره‌های مختلف تعامل بسیار خوبی با ناظرین دارند و نمونه این تعامل را در شرایط کرونایی این سال‌ها شاهد بودیم، انتظار داریم در این دوره نیز مشارکت خوبی داشته باشند تا بتوانیم به اهداف و برنامه‌ها برسیم.

در ابتدای این جلسه نیز رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تایباد گفت: حذف ارز ترجیحی که عمدتاً به محصولات کشاورزی داده شده، می‌تواند سبب سودجویی برخی افراد و احتکار شود از این رو طی تفاهم انجام شده برای کنترل بر بازار، پس از دو ماه بررسی‌های لازم، ۱۳ نفر از بسیجیان معتمد شهرستان معرفی شدند تا با کمک اصناف شهرستان پس از برگزاری دوره آموزشی، به‌عنوان بازرس در این طرح مشغول به فعالیت شوند.

جواد اعتضادی افزود: بازرسان اتاق اصناف تایباد و ۴ نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی نیز در این هیأت حضور دارند تا حوزه نظارت و بازرسی افزایش یابد، امروز در تایباد اولین مانور تشدید نظارت بر کالای اساسی و تنظیم بازار انجام می‌شود که مجاب کردن اصناف به ارائه فاکتور، رصد و پایش نهاده‌های دامی و جلوگیری از احتکار از برنامه‌های مهم این مانور است.

وی تصریح کرد: در حوزه امنیت غذایی نیز کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده که هدف آن نظارت بر امنیت غذایی مردم است؛ فعالیت خوبی در حوزه تولید گوشت مرغ در شهرستان در حال انجام است و در حوزه دام سنگین نیز علاوه بر بهره‌برداری از فاز یک دام‌داری دو هزار رأسی، مجوز فازهای ۲ و ۳ این مجموعه نیز صادر شده است و همین مجموعه در حوزه تأمین شتر مرغ نیز بزرگ‌ترین تولید کننده شتر مرغ در شرق کشور است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان