شما اینجا هستید
سیاست » جوان‌گرایی ملاک انتصابات/ در عزل و نصب‌ها با هیچ کس تعارف ندارم

به گزارش خبرنگار زردیس، فرهاد زیویار امروز چهارشنبه در نشست با خبرگزاری‌های لرستان با اشاره به انتصابات صورت گرفته در لرستان اظهار داشت: بعضی از دوستان اعلام کرده اند که تغییراتی که از قبل قول آن داده شده را به فال نیک می‌گیریم، این امر انجام شد، اما برخی دوستان گلایه‌هایی هم دارند که به طور مثال لرستان خودش فرزندان متخصص زیادی دارد.

در عزل و نصب‌ها با هیچ کس تعارف ندارم

وی با بیان اینکه قریب به ۱۴ تا ۱۵ مورد ابلاغ از زمان ورود بنده به استان لرستان صادر شده است عنوان کرد: ابلاغ‌هایی که مسئولیت مستقیم آنها با شخص استاندار و استانداری است نزدیک به ۳۰ و چند ابلاغ باشند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه از میان این تعداد، با دو تا سه ابلاغ غیر استانی، فکر نمی‌کنم در حق مردم لرستان اجحافی صورت گرفته باشد، گفت: همین الان ما مدیران و ظرفیت‌هایی را داریم که در استان‌های دیگر استاندار هستند و مسئولیت دارند، مواردی هم داریم که از استان‌های دیگر آمده اند و این ظرفیت در اختیارشان قرار داده شده است.

زیویار با اشاره به اینکه به اعتقاد خود من، بیشتر از این ظرفیت، در اختیار غیر لرستانی‌ها هیچ وقت قرار داده نمی‌شود گفت: این ظرفیت برای خود لرستانی‌ها است اما بعضی وقت‌ها بهره گیری از بقیه ظرفیت‌هایی که جوان و نخبه هستند می‌تواند میدان رقابتی را برای خود لرستانی‌ها هم به وجود آورد، اگرچه بنده در عزل و نصب‌های خود با هیچ کس تعارف ندارم و اصلی ترین مطلب من در انتصابات هم کار کردن برای مردم است.

جوان گرایی ملاک انتصابات

وی ادامه داد: مبالغه نمی‌کنم اما در این زمینه خود من روزانه ۱۲ تا ۱۵ ساعت برای کار وقت می‌گذارم، انتظار دارم کسی که به این جمع ملحق می‌شود در این زمینه با من مسابقه بگذارد، چرا که آنقدر مشکلات و مسائل مردم لرستان روی هم انباشت شده که ما مدیرکل و فرماندار هشت صبح تا دو بعدازظهر و چهار بعدازظهر لازم نداریم.

استاندار لرستان افزود: کسی باید در لرستان در منصب قرار گیرد که شب و روزش را با مردم زندگی کند، با مردم غصه بخورد، با مردم وقت بگذارد و در رنج‌های مردم شریک باشد.

زیویار در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به تقارن به بیانیه گام دوم انقلاب، بدون تعارف، سن و سال حداقل بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از تغییرات و انتصابات من، بین ۳۰ تا ۴۴ و ۴۵ سال خواهد بود، افزود: در این راستا یکی از اولویت‌های اساسی من بهره گیری از جوانانی است که به شکلی نخبه، مورد اعتماد و برای مردم لرستان با تعهد و احساس مسئولیت کار انجام دهند، است.

وی با اشاره به برخی مباحث در رابطه با عزل و نصب‌ها، رابطه بین قوا و تفکیک قوا عنوان کرد: فقط نمایندگان مجلس نیستند که در عزل و نصب‌ها اظهار نظر کنند، هر کس می‌تواند در این رابطه اظهار نظر کند، مردم عادی، گروههای سیاسی و… می‌توانند در این رابطه اظهار نظر کنند.

نمایندگان در عزل و نصب‌ها ورود پیدا نکرده‌اند

استاندار لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه اما این حق را باید به خودتان در جایگاه انصاف و ما در جایگاه مسئولیت، بدهید که از ظرفیت همه مشورت‌ها استفاده کنیم و در نهایت آن چه مربوط به بنده است، خودم تصمیم می‌گیرم گفت: در رابطه با عزل و نصب‌ها، و تغییر و تحول‌ها، علیرغم همه مشورت‌های دوستان، یک مورد هم نماینده ورود پیدا نکرده است.

زیویار گفت: در حدود ۱۵ مورد تغییر و تحولی که صورت گرفته، ورود پیدا نکرده اند، ورود هم پیدا کنند، فعلاً روابط ما همراه با تعامل و دوستی بوده به جهت اینکه نمایندگان به هر حال منتخبین مردم هستند، اما وظایف قوا با هم متفاوت است، همه نسبت به لرستان احساس مسئولیت می‌کنیم، تا الان نکته خاصی از سوی نمایندگان در رابطه با تغییر و تحولاتی که بوده، مطرح نشده است، ممکن است نامی را معرفی کرده باشند، اما اینکه «الا و بلا» حتماً این شخص در فلان جا منصوب شود و سکان دار اجرایی فلان بخش باشد را تا کنون مواجه نشده ام.

می‌گفت: مشورت می‌دهند، تعامل برقرار کرده اند، تا الان هم روابط ما با نمایندگان در کمال احترام بوده است، حتی برخی نمایندگان می‌گویند که ما کاری نداریم، کار خودت را انجام بده چرا که فردا ما از شما در مورد انتصاب اشخاص سوال می‌پرسیم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان