شما اینجا هستید
سلامت » افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد مراجعین مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری زردیس، محمد پهلوان با اشاره به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی تعداد مراجعین سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان‌های خراسان رضوی، از عموم مردم خواست در صورت ابتلاء به علائم، در اولین گام ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ به نزدیک‌ترین مرکز منتخب و یا درمانگاه مراجعه کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که طی یک روز گذشته، دو هزار و ۹۵۸ نفر به مراکز منتخب کرونا و هزار و ۴۹۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند، افزود: تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات‌رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند و حضور به‌موقع بیماران در مراکز سطح یک و دو نقش مؤثری در شناسایی و درمان مؤثر خواهد داشت.

وی با بیان این‌که طی ۱۰ روز اخیر، تعداد بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا بستری در بیمارستان‌های خراسان رضوی نیز افزایش حدود ۹۰ درصدی داشته است اضافه کرد: در حال حاضر ۶۹۶ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۰۲ نفر از این بیماران متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان تصریح کرد: طی یک روز گذشته ۲۸۵ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۲۱۷ نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران مبتلا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۱۶۳ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۱۲۳ نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت ویژه هستند.

وی با بیان اینکه نخستین سطح خدمات رسانی حوزه بهداشت است که در این راستا ضمن تقویت سامانه ۱۹۱ برای راهنمایی عموم مردم، علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا از ظرفیت درمانگاه‌های بخش خصوصی نیز استفاده شده است اظهار کرد: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات در خصوص علائم بیماری با سامانه ۱۹۱ تماس حاصل کنند و با راهنمایی این مرکز در صورت نیاز به مراکز بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف مراجعه کنند.

پهلوان گفت: سامانه ۱۹۱، سطح سرپایی شامل مراکز خدمات جامع سلامت و ۱۴۰ درمانگاه بخش خصوصی، بیمارستان‌ها و مراکز تکمیل درمان و مراکز پرستاری از جمله سطوح برنامه‌ریزی شده برای خدمات رسانی به بیماران در موج ششم کرونا محسوب می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان