شما اینجا هستید
بین الملل » گفتگوی نخست وزیر انگلیس بامقامات اروپایی با ادعای جلوگیری ازجنگ

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از تاس، بر اساس بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیری انگلیس منتشر کرد، «بوریس جانسون»، نخست وزیر این کشور قصد دارد با رهبران اروپایی راه‌های جلوگیری از جنگ در اوکراین و کمک به کی یف برای تضمین دفاع نظامی در برابر حملات روسیه را بررسی کند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس آمده است: «بحران در مرزهای اوکراین به نقطه حساسی رسیده است. تمام اطلاعاتی که ما در اختیار داریم نشان می‌دهد که روسیه در هر لحظه در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین است. این حمله احتمالی، عواقب فاجعه باری برای اوکراین و روسیه خواهد داشت. هنوز برای جلوگیری از حمله فرصت وجود دارد.»

همچنین یکی از سخنگویان بوریس جانسون خاطرنشان کرد: نخست وزیر به کار خستگی ناپذیر در کنار متحدان ادامه خواهد داد تا روسیه از پرتگاه عقب نشینی کند.

در این بیانیه آمده است که، «جانسون با متحدان خود برای ارائه حمایت‌های دفاعی و اقتصادی بیشتر از کی یف همکاری خواهد کرد.»همچنین، نخست وزیر انگلیس احتمالاً در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره اوکراین که در ۱۸ فوریه آغاز می‌شود، شرکت خواهد کرد. «بن والاس»، وزیر امور خارجه انگلیس هم قرار است در روزهای ۱۶ تا ۱۷ ژانویه با همکاران خود از کشورهای ناتو در بروکسل دیدار کند.

ادعای انگلیس و دیگر کشورهای غربی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در شرایطی مطرح شده که مقامات ارشد روسیه هرگونه طرحی برای حمله به اوکراین را رد کرده اند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان