شما اینجا هستید
بین الملل » بایدن مدعی حمله روسیه به اوکراین طی روزهای آینده شد

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از الجزیره، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی حمله روسیه به اوکراین طی روزهای آینده شد.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید از گفتگوی تلفنی گروهی بین بایدن و رهبران ناتو به منظور بررسی حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین خبر داد.

جو بایدن گفت: روزهای گذشته شاهد نقض‌های مکرر از سوی جدایی طلبان تحت حمایت روسیه بوده ایم. روسیه در ایجاد تفرقه بین ما و متحدانمان شکست خورد.

وی افزود: روسیه بیش از ۱۵۰ هزار نظامی را پیرامون اوکراین مستقر کرده و اجازه نخواهیم داد بهانه‌ای برای جنگ به دست آورد.

بایدن همچنین مدعی شد که نیروهای روسیه اوکراین را از مناطق مرزی متعدد محاصره کرده اند و برای حمله به اوکراین طی روزهای آینده طرح ریزی می‌کنند و اگر به این کار ادامه دهند پیامدهای خطرناکی به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من مطمئن هستم که روسیه تصمیم دارد طی روزهای آینده به اوکراین حمله کند. ما پیش بینی می‌کنیم که روسیه کی یف پایتخت اوکراین را هدف قرار دهد و برای دفاع از هر وجب از خاک پیمان ناتو و متحدان خود آمادگی داریم.

بایدن همچنین افزود که در صورت وقوع جنگ، واشنگتن به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد اما پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه پیش از این بیانیه‌ای را در خصوص فضاسازی‌های ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی پیرامون ادعای حمله قریب الوقوع به اوکراین، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرده است: علیرغم فضاسازی‌هایی که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی انجام می‌دهند، روسیه قصد ندارد به اوکراین حمله نظامی ترتیب دهد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد بیشتری از واحدهای ارتش این کشور از مرزهای اوکراین خارج شده‌اند. این وزارتخانه اعلام کرد که تعداد بیشتری از ادوات جنگی خود شامل تانک‌ها و خودروهای زرهی را از مرزهای اوکراین خارج ساخته است.

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: پس از اتمام مانورهای نظامی از پیش برنامه‌ریزی شده، بخش دیگری از نیروهای نظامی روسی از مرزهای اوکراین بازگشته و عازم پایگاه‌های دائمی خود شدند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان