شما اینجا هستید
هنر » برگزیدگان سومین جشنواره استانی تئاتر ماه معرفی شدند

به گزارش خبرنگار زردیس، مدیر حوزه هنری استان کردستان در مراسم اختتامیه این رویداد هنری اظهار کرد: جشنواره تئاتر «وتار» با هدف کشف، جذب و حمایت از فکر و اندیشه هنرمندان برگزار شد.

امین مرادی افزود: سومین جشنواره تئاتر «وتار» بر اساس رسالت حوزه هنری در راستای تقویت بنیان تئاتر در استان برگزار شد.

مرادی به اهمیت هنر تئاتر اشاره کرد و گفت: آنچه که موجب متمایز شدن هنر تئاتر از سایر هنرها می‌شود زنده بودن و خلق تازه و زنده هنر است چرا که در تئاتر تدوین وجود ندارد و به صورت زنده اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: هنر تئاتر مانند یک مثلث است که یک ضلع آن را هنرمند پوشش می‌دهد که خلق کننده اثر هنری است و یک ضلع آن را مخاطب و ضلع دیگر را موضوع و محتوا پوشش می‌دهد که هر سه این موارد به هم وابسته هستند.

مرادی تئاتر را هنری انسان مدار و انسان محور دانست و عنوان کرد: ذبا توجه به ویژگی‌های خاص هنر تئاتر باید از این هنر حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

وی به رسالت مهم هنرمندان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اثرگذاری بالای هنر تئاتر لازم است تا هنرمندان به موضوعات مهم اجتماعی و آسیب‌های این حوزه از جمله اعتیاد، طلاق و کولبری بپردازند.

مرادی خاطرنشان کرد: در سومین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار، ۱۸ اثر به مرحله بازبینی رسید که هفت اثر به مرحله نهایی راه یافت.

در پایان این جشنواره و بر اثر آرای هیأت داوران، در بخش بازیگری مرد جایزه برتر به احمد سنگین آبادی برای بازی در نمایش «یه شب مهتاب» رسید و سعدی حسینی برای بازی در نمایش «کسوف» و زاهد زندی برای بازی در نمایش «تمام نمی‌شود ولی تمام» عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش برترین بازیگر زن نیز عناوین اول تا سوم این جشنواره به منیره السادات قاضی زاده از نمایش «ماهی ها فراموش نمی کنند»، کیمیا مولودی از نمایش «دژم» و مریم مقصودی از نمایش «تمام نمی‌شود ولی تمام» رسید.

جایزه بخش طراحی پوستر و بروشور هم به شیدا پیش بین طراح نمایش «مکافات سرجوخه» رسید.

جایزه بخش طراحی لباس به «مونا زارعی» طراح نمایش «یک شب مهتاب» و جایزه طراحی صحنه هم به نمایش «مادرم در برفک تلویزیون یخ زد» تعلق گرفت.

در بخش نمایش نامه نویسی نیز عادل گنجی، باقر سروش و اکبر صادقی عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

نمایش «تمام نمی‌شود ولی تمام» عنوان نمایش برگزیده این دوره از جشنواره را کسب کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان