شما اینجا هستید
بین الملل » درخواست رهبران جمهوری های شرق اوکراین از پوتین برای دخالت نظامی

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از روسیا الیوم، کرملین اعلام کرد که دنیس پوشیلین و لئونید پاسیچنیک رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستند تا به دفع تجاوز نیروهای اوکراینی در این دو منطقه کمک کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: دو نامه درخواستی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، توسط رؤسای جمهوری دونتسک، و لوهانسک دریافت شد. رؤسای جمهور دو جمهوری از طرف خود و مردمشان، یک بار دیگر از رئیس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن دو کشورشان تشکر کردند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: دو جمهوری دونتسک و لوهانسک با توجه به شرایطی کنونی و با هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و فاجعه انسانی از رئیس‌جمهور روسیه خواستند تا با توجه به ماده ۳ و ۴ موافقتنامه‌های دوستی، همکاری و کمک متقابل بین فدراسیون روسیه و جمهوری‌های دیگر به دفع تجاوز نیروهای مسلح اوکراین کمک کند.

پسکوف گفت: در سایه تهاجم نظامی مستمر نیروهای مسلح اوکراین، دو جمهوری شاهد تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و صنعتی، مدارس، بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و بدتر از همه مرگ غیرنظامیان از جمله کودکان هستند.

رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک در این زمینه تاکید کردند که کی یف به دنبال راه حل نظامی برای درگیری در دونباس است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان