شما اینجا هستید
متفرقه » درختکاری و درخت یاری از دغدغه های مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرنگار زردیس، ضرغام پرنیان رئیس مجمع عالی جهادگران کشور در نشست خبری دومین پویش ملی درخت یاری که از امروز آغاز به کار کرد، با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی گروه‌های جهادی خیر رسانی به مردم مستضعف است گفت: برای رسیدن به این هدف رویکرد جدیدی در حوزه مطالبه گری پیش می بریم.

وی با اشاره به اینکه این مجمع در حدود ۳ سال در ۵۰۰ شهرستان کشور باز همه اصناف جهادگر برای رسیدن به دو هدف سیاستگذاری و مطالبه گری درون سازمانی و برون سازمانی انتخابات برگزار کرده است، ابراز داشت: در حاضر مجمع جهادگران یک شبکه عظیم جهادی است و این مجمع نماینده کل کشور برای کمک رسانی به مناطق محروم است.

پرنیان ادامه داد: ما ۳۲ مجمع داریم و حاصل آن مجمع عالی جهادگران کشور است که در حوزه مختلف پیگیر سیاست گذاری است، اظهار داشت: پویش درخت‌یاری کار ارزشمندی است که باید زودتر اتفاق می‌افتاد چون محیط زیست حیات تپنده کشور است و آسیب‌های بی توجهی به آن به مردم می‌رسد و حفظ آن چرخه اقتصاد کشور را به شکوفایی می‌رساند.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور با اشاره به اینکه پویش درخت‌یاری را به سمت خانوارهای مستضعفی که زمین دارند و آب دارند حرکت داده ایم، ادامه داد: باید نگاهمان را به این سمت ببریم که خانوارهای ضعیف را توانمند کنیم و درختان مثمری بکاریم که برایشان درآمدزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: این نوع درختکاری هم خانواده‌های ضعیف را توانمند می‌کند و هم به تقویت محیط زیست کمک می‌کند.

پرنیان با اشاره به اینکه ۵۰۰ گروه جهادی در اقلیم‌های مختلف برای کمک به این پویش پای کار آمدند، و اعلام آمادگی قطعی کردند گفت: البته دستگاه‌های مسئول این حوزه نیز طبق فرمایش رهبری برای انجام وظایفشان با ما همراهی می‌کنند و پشتیبان ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه درختکاری و درخت‌یاری یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه احساس تکلیف کنند.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور یادآور شد، گروه‌های جهادی در استان‌ها و مناطق مختلف کشور با شناسایی خانواده‌هایی که امکان همکاری با این پویش را دارند همراه ما هستند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان