شما اینجا هستید
جامعه » بانوان باید سربازان خط مقدم جهاد تبیین باشند

محدثه اخوان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار زردیس با اشاره به الزامات اجرایی شدن جهاد تبیین اظهار کرد: ما در محاصره تبلیغاتی دشمن هستیم و در این جنگ سرد وظیفه ما جهاد تبیین است.

کارشناس فرهنگی و امور بانوان اذعان کرد: زمانی که ولی فقیه جامعه فرمان جهاد می‌دهند یعنی هریک از ما وظیفه داریم ابتدا نسبت به وظیفه اصلی خود آگاهی کسب کرده، سپس وارد میدان عمل شویم.

وی افزود: در سالهای اخیر تعداد شبهات دشمن و هجوم رسانه‌ها لحظه به لحظه افزایش پیدا کرده و ما آرایش جنگی به خود نگرفته‌ایم.

این کارشناس ابراز کرد: جهاد تبیین به معنای دیدن دستاوردها در کنار ضعف‌ها، اشکالات و چه بسا مطالبه گری برای رفع نواقص است اما در این میان باید دستاوردها و حقایق را به شکل درست بشناسیم و تبیین کنیم.

وی عرصه‌های جهاد تبیین را برای بانوان وسیع‌تر دانست و عنوان کرد: بانوان قدرت پردازش و سخن وری بهتری دارند و می‌توانند از این ویژگی برای بیان حقایق استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر فرصت خوبی برای جهاد تبیین است بیان کرد: در خصوص وقایع رخداده در اوکراین اگر خبرها را به خوبی دنبال کنیم و گذشته مردم اوکراین در انتخاب رئیس جمهور و همچنین اعتماد به غرب را بخوانیم متوجه می‌شویم که از همین فرصت می‌شود جهت تبیین اعتماد به غرب استفاده کرد.

عضو ستاد امور بانوان تبلیغات اسلامی قزوین ضمن اشاره به اینکه در برخی موارد عمل تهاجمی بهتر از عمل تدافعی است بیان کرد: لازم است از تمام ابزارها برای جهاد تبیین استفاده شول و در تمام حوزه‌ها از شبکه‌های اجتماعی تا محافل خانوادگی عرصه‌های جهاد تبیین را روشنگری و مطرح کنیم.

وی ادامه داد: تبیین‌گری درس‌های بزرگی بود که حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا و آن همه مصیبت انجام داد که به واقع موجب امتداد جریان عاشورا شد.

این کارشناس در خصوص اینکه بانوان باید سربازان خط مقدم جهاد تبیین باشند بیان کرد: از ثمرات جهاد تبیین این است که گاهی ما از برخی حقایق غفلت کرده و پاسخ مناسبی برای شبهات نداریم که این امر باعث می‌شود ما به دنبال کسب آگاهی باشیم.

وی در پایان گفت: تبیین باید رویکرد مردمی، خود جوش و همگانی داشته باشد به همین جهت است که رهبر انقلاب در صحبت با ستایشگران اهل بیت (ع) هیات را کانون جهاد تبیین می‌دانند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان