شما اینجا هستید
سیاست » واگرایی منطقه‌ای را باید به همگرایی تبدیل کرد

به گزارش خبرنگار زردیس، رضا قاسمیان ظهر پنجشنبه در جلسه کمیسیون کارگری استان اردبیل اظهار کرد: ما در مقطع حساس کنونی که تحول فکری و فرهنگی زمینه‌ساز توسعه پایدار است به حفظ شخصیت ارزشمند استان به عنوان یک سرمایه اصیل نیاز داریم.

وی پرهیز از تحقیر و بزرگنمایی مشکلات را برای اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی یادآور شد و تصریح کرد: بزرگنمایی مشکلات، تحقیر شخصیت‌ها و مهم‌تر از همه واگرایی منطقه‌ای سم مهلکی است که مانع از توسعه استان در مقطع کنونی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: به جای برجسته کردن نزاع‌های دسته‌جمعی و دعواهای احتمالی در شهرهای مختلف و همچنین معضل طلاق و اعتیاد بهتر است در مسیر حل این مشکلات گام برداشته و زمینه پایداری امنیت روانی و اجتماعی را فراهم کنیم.

وی کندی تغییر مدیران استانی و شهرستانی را نقطه قابل تأمل دانست و خاطر نشان کرد: ما نیز تعلل در این زمینه را به عنوان یک نقص می‌پذیریم ولی تلاشمان بر این است تا با تعامل اضلاع مختلف نیروهای انقلابی، کارآمدترین مدیران در عرصه‌های مختلف به کارگیری شده و حرکت مثبت و رو به جلو در حل مشکلات مردم را در سایه این تغییر مدیران شاهد باشیم.

قاسمیان از برگزاری نشست جریان اصیل انقلابی با مسئولان استان برای ارائه راهکار و گذر از چالش‌های موجود خبر داد و اضافه کرد: ما امیدواریم با شکل‌گیری مجمع مشورتی پیشکسوتان استان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بتوانیم در این بخش موفق عمل کرده و از ظرفیت این نیروهای با تجربه و کار بلد استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اظهار نظرهای این پیشکسوتان که عمدتاً نیروهای دلسوز و انقلابی هستند، می‌تواند مدیریت ارشد استان را در تغییر و تحولات مدیریتی با همراهی وزارتخانه‌ها مصمم کرده و یک سرعت مطلوب به روند تحول و توسعه استان بدهد.

قاسمیان به امنیت پایدار استان در سایه تلاش نیروهای مسلح و امنیتی اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل از امن‌ترین استان‌های کشور است و ما در پایداری این امنیت قصد داریم از ظرفیت مناطق مرزی و سرمایه‌گذاری بیشتر در این مناطق به عنوان رویکرد دولت حمایت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل اظهار کرد: باید از ظرفیت مناطق مرزی و تعامل بیشتر با همسایگان استفاده کنیم که با تلاش مجموعه وزارت امور خارجه، مناطق مرزی استان مستعد سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف نظیر راه‌اندازی بارانداز ریلی، کشت فرا سرزمینی و گسترش مراودات تجاری هستند.

وی با بیان اینکه هنوز ظرفیت بی‌نظیر کشت و صنعت مغان به شکل کامل به منصه ظهور نرسیده است، تصریح کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت کشت و صنعت مغان در تولید و صادرات محصولات متنوع استفاده کنیم.

قاسمیان رویکرد دولت مردمی را به دور از شعارزدگی در حل مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف یادآور شد و گفت: ما نه تنها مردم را نامحرم نمی‌دانیم بلکه سعی داریم با تعامل و همراهی بیشتر از دیدگاه‌های مردم در حل مشکلات استفاده کنیم.

وی رویکرد مسئله‌محوری دولت را به جای مدیریت اقتضاعی یادآور شد و افزود: با شناسایی مسائل و مشکلات استان در تلاش هستیم تا زمینه و بستر حرکت تحول‌آفرین را در ابعاد مختلف اعم از توسعه اقتصادی، جهش تولید، رفع بیکاری و تأمین زیرساخت‌ها به وجود آوریم.

قاسمیان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین عنصر توسعه تأمین زیرساخت‌ها، راه‌، راه آهن، فرودگاه، آب، برق، گاز و سایر خدماتی است که در این استان می‌توان هم در بخش کشاورزی و هم در گردشگری و صنعت از این ظرفیت استفاده کرد.

وی اضافه کرد: با تشکیل جلسات مستمر کمیسیون کارگری در حمایت از کارگران سعی داریم تا پرداخت حقوق و مزایای آنها به صورت منظم و ماهانه پیگیری شود تا در ایام پایانی سال مشکلات احتمالی رفع گردد.

معاون استاندار اردبیل محیط کارگری استان را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ایرادات و اشکالات نیز در حال برطرف شدن است تا با احیای واحدهای صنعتی و تولیدی و افزایش توان آنها بتوان به توسعه پایدار استان کمک کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان