شما اینجا هستید
بین الملل » اوکراین همه ارتباطش با تأسیسات هسته‌ای چرنوبیل را از دست داد

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از رویترز، اوکراین به آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) گفته است که پس از قطع برق در این تأسیسات، تمام ارتباطش با تأسیسات هسته‌ای چرنوبیل را از دست داده است.

در همین ارتباط، اوکراین روز پنجشنبه به ناظر هسته‌ای آژانس گفت که تمام تماس خود را با تأسیسات زباله‌های رادیواکتیو در چرنوبیل که اکنون در اختیار نیروهای روسی است، از دست داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اطلاع داد که امروز تمام ارتباطات خود با نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل (NPP) را از دست داده است، یک روز پس از آنکه سایت تحت کنترل روسیه تمام منابع برق خارجی را از دست داد.»

همچنین رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره وضعیت جاری در تأسیسات هسته‌ای چرنوبیل صحبت کرد و در بیانیه‌ای گفت: «روز به روز شاهد بدتر شدن وضعیت در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، به ویژه برای ایمنی تشعشعات، و کارکنانی که این تأسیسات را در شرایط بسیار دشوار و چالش برانگیز مدیریت می‌کنند، هستیم. من درخواست فوری خود را از نیروهای تحت کنترل مؤثر نیروگاه تکرار می‌کنم تا به روش‌های حفاظت در برابر تشعشعات داخلی احترام بگذارند تا چرخش ایمن نیروگاه را تسهیل کنند.»





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان