شما اینجا هستید
بین الملل » زلنسکی: ۱۰۰ هزار نفر را از طریق کریدورهای بشردوستانه تخلیه کردیم

به گزارش خبرگزاری زردیس، شانزدهمین روز از جنگ اوکراین با تخلیه حدود ۱۰۰ هزار نفر را از طریق کریدورهای بشردوستانه، امتناع آمریکا از تحویل سامانه پاتریوت به اوکراین و رد دیدار وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا با موضوع اوکراین به اخبار مهم این روز تبدیل شد.

در ذیل آخرین اخبار جنگ اوکراین را مرور می‌کنیم؛

۰۵:۰۳ زلنسکی: حدود ۱۰۰ هزار نفر را از طریق کریدورهای بشردوستانه تخلیه کرده‌ایم

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در تازه‌ترین سخنرانی خود درباره جنگ جاری در کشورش گفت: «طی دو روز گذشته، ما حدود ۱۰۰ هزار نفر را از طریق کریدورهای بشردوستانه تخلیه کرده‌ایم. با این حال، ماریوپل، ولنوواخا به طور کامل مسدود شده‌اند. با وجود اینکه ما هر کاری برای سازماندهی یک کریدور بشردوستانه انجام دادیم، نیروهای روسی از گلوله باران خودداری نکردند. با وجود آن، تصمیم گرفتم کاروانی از بار [کامیون] را با آب غذا و دارو به ماریوپل بفرستیم.»


۰۴:۵۶ کرملین: هیچ برنامه‌ای برای دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا وجود ندارد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که هیچ برنامه‌ای برای دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا وجود ندارد.

همچنین «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: واشنگتن هنوز برنامه‌ای برای برگزاری دیدار میان سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن دیپلمات‌های ارشد روسیه و ایالات متحده ندارد.

پیش از این دیدار و گفتگوهای وزرای خارجه روسیه و آمریکا از زمان قبل از تهاجم روسیه به اوکراین برنامه ریزی شده بود که اکنون به نظر می‌رسد این دیدار به هم خورده است.


۰۳:۳۵ مسکو: روسیه آماده مقاومت در برابر تحریم‌ها است

در حالی که از زمان آغاز حمله روسیه در اوکراین، غرب فشار بر مسکو را با اعمال تحریم‌ها افزایش داده است، اما روسیه از ادامه مقاومت در برابر این تحریم‌ها تاکید کرده است. در همین ارتباط هم «الکساندر پانکین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تحریم‌های غرب گفت: «معلوم است که با مشکلاتی روبرو خواهیم شد. همچنین مشخص است که ما آماده ایستادگی هستیم. از یک طرف هیچ وحشتی وجود ندارد، از طرف دیگر هیچ خوش بینی ساده یا بی تفاوتی و رضایت ظاهری نداریم.»


۰۱:۰۷ پنتاگون: آمریکا باتری‌های موشک پاتریوت را به اوکراین نمی‌دهد

وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون جلسه توجیهی درباره تهاجم روسیه به اوکراین داشت که بدون دوربین برگزار شد. در این جلسه، وزارت دفاع آمریکا موضع این کشور در قبال جنگ اوکراین را تشریح کرد و گفت: ایالات متحده باتری‌های دفاع موشکی پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد، زیرا چنین اقداماتی ایالات متحده را مجبور به اعزام نیرو به اوکراین می‌کند.

همچنین یک مقام ارشد دفاعی آمریکا با ارائه آماری از جنگ اوکراین گفت: روسیه از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین هر روز بیش از ۵۰ موشک به سمت اوکراین پرتاب کرده است که دیروز بیش از ۶۰ موشک پرتاب شد. واشنگتن ارزیابی می‌کند که روسیه با گذشت بیش از دو هفته از حمله به اوکراین، هماهنگی نظامی هوا به زمین خود را بهبود نداده است. آمریکا همچنین هیچ حمله نظامی قابل توجهی از روسیه در غرب اوکراین ندیده است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان