شما اینجا هستید
ورزش » بازیهای آسیایی اولویت ما نیست/قصدی برای حضور درکمیته المپیک ندارم

به گزارش خبرگزاری زردیس، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی امروز در نشست هم اندیشی با بیان اینکه کشتی با همت جامعه کشتی و اهالی رسانه به این نقطه رسیده گفت: دبیر مهم نیست، یکسری شاید بخواهند خودشان در کشتی دیده شوند اما من دنبال این چیزها نیستم. کشتی حقش خیلی بالاتر از این هاست. اگر حمایت‌های رسانه‌ها نبود حتماً نتایج خوبی که به دست آمد اتفاق نمی‌افتاد. این تازه شروع کار ماست. مسابقات جهانی صربستان برای ما خیلی مهم است و با تمام قدرت عازم رقابت‌های جهانی خواهیم شد.

وی درباره حواشی مجمع کمیته المپیک، گفت: هر حرفی بوده آنجا زدم. وقتی کل اعضای مجمع رأی دادند من هم تمکین می‌کنم و احترام می‌گذارم. من روی بحث بودجه حرف داشتم و هم اینکه اعضای هیأت اجرایی رئیس فدراسیون نبودند و باید افرادی باشند که انگیزه داشته باشند.

دبیر با اشاره به اینکه یکی از اعضای هیأت اجرایی دروغ گفته، ادامه داد: زمانی که من نایب رئیس کمیته بودم دی ۹۶ بیرون آمدم، آن زمان بودجه کشتی ۵ میلیارد بود، سال‌های ۹۴ و ۹۵ هم همین میزان بود. نمی دانم چرا اینها از خدا نمی‌ترسند دروغ می‌گویند. از سال ۹۷ بودجه کشتی شد ۲ میلیارد که یکی از اعضای هیأت اجرایی گفت به خاطر برخی مسائل می‌خواستیم حال خادم را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: آمدند امتیازبندی کردند و سقف ۱۰۰۰ امتیاز را گذاشتند و گفتند هر کس برسد ۴ میلیارد می‌گیرد. کشتی فرنگی و آزاد ما به تنهایی هر کدام ۱۰۰۰ را رد کردند، آزاد و فرنگی را باید جدا حساب کنند. تکواندو و وزنه برداری هر کدام ۲ سهمیه گرفتند اما آزاد و فرنگی ما هر کدام ۳ برابر سهمیه گرفتند. من با هیچ‌کس شخصاً اختلافی ندارم، جامعه کشتی من را جامعه کشتی انتخاب کرد که حرف بزنم و حق ندارم لابی شخصی داشته باشم. خدا باید راضی باشد، هر جا دیدید غیر واقع حرف می‌زنم یقه من را بگیرید. چرا باید از ۲۱۶ میلیارد کمیته فقط ۸ میلیارد به کشتی برسد؟ دولت به ما نمی‌تواند جدا پول بدهد، آقای نوبخت آمد ۷ میلیارد و نیم داد، ما گفتیم به حساب کمیته بریزید به ما بدهند اما آن را هم به حساب من می‌گذارند یا جایزه دلاری یزدانی و گرایی را به حساب ما می‌گذارند.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: صالحی امیری همین که توانسته هیأت اجرایی را مدیریت کند یعنی آدم قوی و مدیری است، او خوب کار کرده و توانسته ارتباطات خوبی بگیرد، از لحاظ مدیریتی وی را قبول دارم اما من حرف‌هایم را می زنم. مجمع تا مهر انتخابات را تعویق انداخت. الان هم قصد داریم با تیم دوم یا سوم به بازی‌های آسیایی برویم.

دبیر خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا برای ما تدارکاتی است، ۱۰ بار اول شدیم و اتفاقی نیفتاد، ما تیمی جوان از جام تختی را به قهرمانی آسیا می‌فرستیم، برای همین مغولستان نفری ۴۴ میلیون پول بلیت برای ۶۰ نفر می‌شود. ۴ داور المپیکی را هم باید ببریم. به غیر از پول بلیت ۱۰ شب برای هر کدام باید ۱۸۰ یورو بدهیم. ما رده‌های سنی مختلف داریم و باید در مسابقات زیادی شرکت کنیم، ببینید به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟ همین الان تیم فرنگی جوانان در زاهدان است، نوجوانان فرنگی سیستان و بلوچستان است، بروجرد و کرمان هم تیم‌های ما اردو دارند، بعد ساخت و ساز و بدهی هم داریم. علی دبیر را له کنید اما به کشتی کمک کنید، من نیامده‌ام کشتی را هزینه خودم کنم.

وی افزود: اولویت ما جهانی است اما اگر برای کمیته و وزارت بازی‌های آسیایی مهم است باید بیایند بنشینند حساب و کتاب کنند و کمک کنند. آن هم نه یک ماه مانده به بازی‌های آسیایی، الان باید بیایند و کمک کنند. در فاصله ۷ یا ۸ روز از جهانی باید در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم، باید بیایند و کمک کنند. الان باید مسابقه خوب برویم و به بچه‌هایمان برسم. تیم اصلی را به مسابقات جهانی می‌فرستیم، مگر اینکه دوستان پای کار بیایند، مدام ما را جلسات کارشناسی می‌برند اما کار خودشان را می‌کنند، این بار آنها اینجا بیایند و حرف‌های ما را بشنوند. اگر کشتی در بازی‌های آسیایی مهم حداقل نصف حق کشتی را بدهند.

دبیر خاطرنشان کرد: به وزیر ورزش گفتم خداوکیلی من را بردار، دستت را هم می بوسم، من وظیفه دارم از کشتی دفاع کنم و حقش را بگیرم. چند روز پیش در جوانان آزاد خراسان اول شد، من برای مازندان ناراحتم، این تیم سوم شد، البرز دوم شد. مازندران برای من بچه‌ی زرنگم است و باید مراقبش باشم. کشتی مازندران باید همیشه قوی باشد. هر چه دست من باز باشد و به کشتی گیر و مربی و هیات‌هایم برسم در المپیک موفق تر می‌شویم. بودجه را باید بر اساس عدالت بدهند.

وی درباره اینکه آیا نامزد ریاست کمیته می‌شود یا خیر، گفت: من همین‌جا بتوانم کار را جلو ببرم به وزارت و کمیته کمک می‌کنم چون ۸۰ درصد کار آنها هم همین است. من صبح به وزیر گفتم من را برداری دستت را می بوسم. من همینجا هستم و هیچ قصدی برای کاندیدا شدن ندارم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان