شما اینجا هستید
حوادث » تشکیل ۴۴ پرونده قصور پزشکی در کرمانشاه طی یازده ماهه سال جاری

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار زردیس با اشاره به تعداد پرونده‌های پزشکی ارجاع داده شده به پزشکی قانونی استان کرمانشاه، اظهار کرد: طی یازده ماهه سال جاری تعداد ۴۴ پرونده قصور پزشکی در کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفته است که تعداد ۲۳ مورد از آنها محکوم و ۲۱ مورد دیگر تبرئه شده‌اند.

وی افزود: از تعداد کل پرونده‌های قصور پزشکی در استان کرمانشاه ۹ مورد مربوط به گروه‌های غیر پزشکی، پنج مورد در حوزه دندان پزشکی، سه مورد جراحی مغز و اعصاب، سه مورد رادیولوژی و به طور کلی تخلفات در حوزه زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم پزشکی و پزشک عمومی هر کدام ۲ مورد و در سایر حوزه‌ها هرکدام یک مورد قصور پرونده‌ای وجود داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۷ پرونده قصور پزشکی مورد بررسی قرار گرفت که ۴۴ پروند محکوم و ۲۳ مورد تبرئه شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ روند کاهشی داشته است.

خانی با اشاره به اینکه اکثر پرونده‌های قصور پزشکی به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود، بیان کرد: اکثر پرونده‌های قصور پزشکی به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شده و پس از بررسی‌های دقیق جهت تعیین صدمات به پزشکی قانونی فرستاده می‌شوند.

وی ادامه داد: جریمه‌های در نظر گرفته شده برای هریک از متخلفین با توجه به میزان تخلفی که مرتکب شده‌اند از جرایم مالی تا لغو پروانه برای آنها در نظر گرفته می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان