شما اینجا هستید
بین الملل » نبرد آینده برای دفاع از قدس دامنه گسترده تری خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری زردیس، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد که ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان درهای جهنم را به روی اشغالگران خواهد گشود.

صالح العاروری در گفتگو با المیادین تصریح کرد: هرگونه تعدی اسرائیل به نمازگزاران در الاقصی به تشدید تنش‌ها منجر خواهد شد. رژیم اشغالگر هم اکنون در مقابل امتحان قدس و الاقصی قرار دارد و وقت آن رسیده است که درس بگیرد و مفاد این درس این است که قدس و مقدسات و مسجدالاقصی برای ما خط قرمز هستند.

وی درباره اعتصاب غذای اسرای فلسطینی گفت: به طرف‌های مربوط اعلام کردیم که اگر وارد ماه رمضان شویم و اسرا در حال اعتصاب غذا باشند حتماً شاهد انفجار در سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود. رژیم اشغالگر تحت فشار از بیم انفجار وضع، با خواسته‌های اسرا موافقت کرده است. رژیم اشغالگر ممکن است در مرحله آینده به کاهش تنش روی بیاورد چرا که می‌داند مرحله بعد از عملیات شمشیر قدس کاملاً متفاوت با مراحل قبل است.

العاروری ادامه داد: اگر رژیم اشغالگر با ملت فلسطین وارد نبرد شود مقاومت برای آن آمادگی دارد. جنگ یازده روزه در غزه مقدمه‌ای برای جنگ طولانی بود که ما برای آن آمادگی داشتیم. رویارویی آینده با رژیم اشغالگر در دفاع از قدس از لحاظ مردمی و رسمی دامنه گسترده‌تری خواهد داشت و نقطه عطفی را در تاریخ مبارزه با این رژیم تشکیل خواهد داد.

این مقام حماس با تاکید بر اینکه در صورت وقوع نبرد، کرانه باختری به صورت حقیقی منفجر خواهد شد، خطاب به اشغالگران گفت: تمام اوهام شما در کرانه باختری و قدس نابود خواهد شد. این دو منطقه در قلب مقاومت هستند و برای مبارزه مجدد آمادگی دارند.

العاروری افزود: ما به رژیم اشغالگر اعتماد نداریم. این رژیم می‌داند که پس از وارد شدن به مواجهه با ملت فلسطین در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فاقد امنیت اجتماعی است.

وی درباره عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر در بئرالسبع و الخضیره هم گفت: این دو عملیات نشانگر مخالفت حقیقی با تعدی به هویت فلسطین هستند.

العاروری در خصوص موضوع عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل تاکید کرد: هرگونه اقدام برای مشروعیت بخشی به رژیم اسرائیل و همکاری با آن تجاوز به ملت فلسطین، مقدسات و تمام امت اسلامی است. متاسفانه در حال حاضر اسرائیل به هم پیمان برخی رژیم‌های عربی تبدیل شده است.

وی در عین حال بر مخالفت با هرگونه نزدیک سازی عربی یا اسلامی با رژیم صهیونیستی چه از سوی ترکیه و قطر یا هر کشور دیگری تاکید کرد.

العاروری درباره تماس‌ها با حزب الله لبنان هم از دیدارهای مداوم علنی و غیرعلنی و وجود گفتگوهای جدی و همکاری مسئولانه نه تنها با حزب الله بلکه با جنبش‌ها، کشورها و ملت‌های متعدد خبر داد.

این مقام حماس تاکید کرد: مردم باید به عبارتی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت اهتمام داشته باشند و مفاد آن این است که هرگونه تعدی به قدس به معنای جنگ منطقه‌ای است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان