شما اینجا هستید
هنر » برنامه‌های گرامیداشت هفته «هنر انقلاب اسلامی» در لرستان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری زردیس، سامان سپهوند در سخنانی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از شنبه در لرستان اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ الی ۲۶ فروردین ماه سال جاری در لرستان برگزار می‌شود.

وی گفت: ۲۰ فروردین ماه مصادف با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم «مرتضی آوینی» به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده که برنامه‌های مختلفی در سطح کشور با محوریت فعالیت و رسالت‌های حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی در مراکز استانی و تبیین ابعاد مختلف هنر انقلاب و معرفی هر چه بیشتر شخصیت و دیدگاه این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

مدیرکل حوزه هنری لرستان با بیان اینکه شهید سید «مرتضی آوینی»، تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب هنر صرف کرد افزود: به حق این شهید والامقام در این مسیر خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت.

سپهوند تصریح کرد: سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، فرصت ارزنده‌ای برای ترسیم چشم انداز هنر انقلاب و اهداف متعالی هنر اسلامی است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف این حوزه در هفته هنر انقلاب عنوان کرد: برگزاری نشست دورهمی اهالی هنر و رسانه انقلاب اسلامی با همکاری قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج)
و سازمان هنری رسانه‌ای اوج در روز ۲۰ فروردین ماه جاری در خانه تاریخی «اخوند ابو» خرم آباد را از جمله برنامه‌های این حوزه در هفته هنر عنوان کرد.

مدیرکل حوزه هنری لرستان یادآور شد: همچنین سلسله نشست‌های پژوهشی مستند نگاری سینمای لرستان با حضور «وحید موساییان»، آئین رونمایی از کتاب «کهنه سرباز» به نویسندگی «امین کیانی» و فیلم مستند «اسکندر» به کارگردانی «حسین سپهوند»، آئین تجلیل از هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی استان لرستان به ترتیب در روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۵ فروردین ماه جاری در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار خواهد شد.

سپهوند بیان داشت: همچنین آئین بزرگداشت «ایرج رکرک» شاعر پیشکسوت انقلاب را از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود و این برنامه عصر روز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه جاری در
سالن کانون امام علی (ع) شهرستان دورود برگزار خواهد شد.

وی، اطلاع رسانی و تبلیغات با موضوع تبیین هفته هنر انقلاب، اهدا کتاب به مساجد لرستان و برگزاری نمایشگاه آثار گرافیکی از هنرمندان سراسر کشور را نیز از دیگر برنامه‌های حوزه هنری لرستان در هفته هنر انقلاب اسلامی برشمرد.

مدیرکل حوزه هنری لرستان، امیدواری کرد: با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی و بهره مندی از همه ظرفیت‌ها شاهد اجرای برنامه‌های مناسبی در جهت تبیین هنر انقلاب و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با ابعاد شخصیتی سید شهیدان اهل قلم و هنر فاخر انقلابی باشیم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان