شما اینجا هستید
سلامت » نگرانی از بابت شیوع سرخک در کشور وجود ندارد

به گزارش خبرنگار زردیس، مرتضی تقی زاده بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با موضوع واکسن سرخک که در مؤسسه تحقیقات سرم سازی رازی کرج برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۶۰ تاکنون، مؤسسه تحقیقات سرم سازی رازی، وزارت بهداشت و مرکز مبارزه با بیماری‌ها در کنار مردم بودند.

وی بیان کرد: بر این اساس با افتخار در سال ۲۰۱۹ ریشه کنی واکسن کرونا دست پیدا کردیم و در بیمارستان موارد ابتلاء به بیماری سرخک مشاهده نمی‌شد.

سرپرست مدیریت تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک پزشکی مؤسسه رازی تصریح کرد: ابتلاء به سرخک تنها توسط آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت تشخیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نگرانی از بابت شیوع بیماری در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متأسفم که در جامعه تشویش اذهان عمومی در مورد شیوع این بیماری ایجاد شده است، چرا که افغانستان، پاکستان و هند در تمام این سال‌ها همسایگان ما بودند و به دلیل بالا بودن سطح ایمنی به خوبی مقاومت کردیم و این روند مقاومت همچنان ادامه دارد.

تقی زاده گفت: مؤسسه رازی واکسن کافی دارد و وزارت بهداشت نیز متخصصین و دانشمندانی دارد که به خوبی می‌توانند بیماری را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه سطح ایمنی در جامعه بالاست ویروس حرکت نخواهد کرد، اظهار کرد: ممکن است موارد تک به تک در شهرها از ابتلای مهاجرین ویروس سرخک گزارش شود اما جای نگرانی وجود ندارد.

سرپرست مدیریت تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک پزشکی مؤسسه رازی با بیان اینکه نگرانی ما از کوتاهی والدین و عدم واکسیناسیون فرزندان آنان در دو سال اخیر است، متذکر شد: والدین نسبت به واکسیناسیون مورد نیاز فرزندان خود اقدام ; kkn.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان