شما اینجا هستید
جامعه » مصالحه ۷۲ درصدی پرونده ها در کلانتری های کشور

به گزارش خبرنگار زردیس، سردار مهدی حاجیان عصر چهارشنبه در جلسه قرارگاه فرهنگی اجتماعی کمیل و در جمع مسئولان انتظامی استان ایلام در این باره گفت: استقرار نظم و امنیت در جامعه و حفظ دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی از وظایف اصلی پلیس در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه پلیس به دنبال اشتراک گذاری امنیت با جامعه است، اظهار داشت: پلیس امروز یک وظیفه بزرگ دارد و آن هم ایجاد فرهنگ پلیسی در جامعه است به نحوی که خود مردم فرهنگ رعایت قانون را در جامعه اجرا کنند و نیازی به حضور فیزیکی پلیس نباشد.

معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: لازمه داشتن امنیت پایدار در جامعه مشارکت مردم است و پلیس زمانی در انجام وظیفه خود موفق عمل می‌کند که بتواند از مردم که همان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند در تولید امنیت پایدار استفاده کند.

سردار حاجیان دیدگاه پلیس را پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله‌ای خواند و گفت: پلیس به عنوان یک نهاد مدنی در صدد نهادینه کردن فرهنگ پلیسی در جامعه و اشتراک‌گذاری امنیت با شهروندان است.

این مسئول ارشد انتظامی کشور در ادامه با اشاره به اینکه دشمن به دنبال از بین بردن ارزش‌های این انقلاب است، تصریح کرد: دیدگاه جهانی شدن و اعتقاد به ظهور حضرت مهدی (عج) که در آیین و مذهب ما شیعیان وجود دارد باعث ایجاد ترس در دل دشمن شده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با استفاده از جنگ شناختی و ادراکی و مهندسی کردن ذهن‌ها و در قالب جنگ نرم ارزشها و اعتقادات ما را هدف قرار داده، اظهار داشت: تغییر در نگرش و به دنبال آن تغییر در رفتار هدفی است که دشمن از طریق جنگ شناختی به دنبال آن است وظیفه همه ماست که با ابزار نرم و ابزار ادراکی به دنبال جنگ نرم و جنگ ادراکی با دشمن برویم.

سردار حاجیان در بخش پایانی سخنان خود پیشگیری اجتماعی را مقدم بر پیشگیری انتظامی خواند و خاطرنشان کرد: هر چه در حوزه اجتماعی تلاش کنیم نیازی به حضور پلیس فیزیکی و عملیاتی نخواهیم داشت که نمونه بارز آن حضور مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها و مصالح ۷۲ درصدی این پرونده هاست.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، سردار دلاورالقاصی مهرفرمانده انتظامی استان ایلام گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط پلیس استان در سالی که گذشت و همچنین بیان اهداف و ماموریت‌های سال جدید را ارائه کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان