شما اینجا هستید
بین الملل » فرمان «پوتین» برای حرکت نیروهای روس به سمت «دونتسک»

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از گاردین، مقامات اوکراینی همزمان با دستور رئیس جمهور روسیه به ارتش این کشور به ادامه پیشروی ها در شرق اوکراین، اعلام کردند که نیروهای اوکراینی خطوط دفاعی جدیدی را در «دونتسک» در شرق اوکراین ایجاد کرده و قصد دارند در جنوب این کشور حملات متقابلی را آغاز کنند.

«سرهی هایدای» فرماندار اوکراینی منطقه «لوهانسک» در این باره گفت که نبرد چند هفته‌ای برای تحت کنترل درآوردن شهر «لیسیچانسک» نیروهای روسی را که می‌توانستند در جبهه‌های دیگر بجنگند، به این منطقه کشانده است و به نیروهای اوکراینی این فرصت داده شد تا استحکاماتی در منطقه دونتسک بسازند تا کار را برای روس‌ها در آنجا سخت‌تر کنند.

وی همچنین بر درخواست اوکراین از متحدان غربی جهت ارائه تسلیحات بیشتر به این کشور تاکید کرد و گفت که نیروهای مسلح اوکراین زمانی که تسلیحات دوربرد کافی داشته باشند، حملات متقابل انجام خواهند داد.

هایدای افزود: تاکتیک روسیه یکسان خواهد بود. آنها با توپخانه خود به همه چیز شلیک خواهند کرد، اما پیشروی برای آنها دشوار خواهد بود.

همچنین «اولکسی آرستوویچ» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز با اشاره به پیشروی های اخیر ارتش روسیه در لوهانسک و به دست گرفتن کنترل دو شهر راهبردی «سیویرودونتسک» و لیسیچانسک، گفت: این آخرین پیروزی روسیه در خاک اوکراین است. اینها شهرهای متوسطی بودند و تحت کنترل در آوردن آن‌ها از ۴ آوریل تا ۴ جولای (۱۵ فروردین تا ۱۳ تیر) طول کشید یعنی۹۰ روز. اینهمه ضرر!

وی با اشاره به این مسئله که اوکراین علاوه بر نبرد برای دونتسک، امیدوار است که حملاتی متقابل را در جنوب این کشور انجام دهد، گفت: تسخیر شهرهای شرق اوکراین به این معنی است که ۶۰ درصد از نیروهای روسیه اکنون در شرق متمرکز شده اند و هدایت مجدد آنها به جنوب دشوار است.

پیشتر نیز رئیس جمهور اوکراین ضمن اذعان به تسلط کامل نیروهای ارتش روسیه بر شهر لیسیچانسک و هم چنین عقب نشینی نیروهای اوکراینی، اعلام کرد که کشورش مجدداً مناطق از دست رفته را با کمک تسلیحات برد بلند غربی به دست خواهد آورد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان