شما اینجا هستید

تعاریف

زردیس فایل: یکی از فایلات زردیس است که به عنوان یک فروشگاه برنامه‌ های اندروید ، ویندوز و ios و سایر فایل ها ، فعالیت می‌نماید.
فایل: عبارت است از نرم‌افزار و محتوای دیجیتال که به منظور عرضه در مارکت تهیه شده است.
مارکت (Market): یک سایت با دسترسی عمومی است که در آن توسعه‌دهندگان یا فروشندگان می‌توانند فایل خود را منتشر نمایند.
توسعه‌دهنده یا فروشنده: شامل هر شخص، تیم یا شرکتی است که در زردیس ثبت نام نموده و اقدام به توزیع فایلات خود تحت شرایط این تفاهم نامه می­ نماید ، که از آن به عنوان فروشنده یا Vendor نیز یاد میکنند.
حساب‌کاربری توسعه‌دهندگان: حسابی است که به توسعه‌دهندگان تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند فایلات خود را در زردیس فایل منتشر نمایند و فایلات خود را مدیریت کنند.
 
پذیرش تفاهم‌نامه

۱. این فرم تفاهم‌نامه، یک قرار داد قانونی الزام آور بین فروشنده و زردیس فایل است که بر طبق آن شما می‌توانید از مارکت ایجاد شده توسط زردیس فایل به منظور توزیع فایلات خود اقدام نمایید.
۲. تایید مفاد این تفاهم‌نامه و یا استفاده از سرویس‌های زردیس فایل، بدین معناست که توسعه‌دهنده آن را مطالعه کرده و شرایط آن را پذیرفته است و باید موارد مندرج در آن را رعایت کند. همچنین توسعه‌دهنده صحت اطلاعات وارد شده در سایت و صفحات مرتبط با فایل خود را تایید می‌کند و عواقب ناشی از درج اطلاعات نادرست را می‌پذیرد.
۳. شما در صورتی می‌توانید از مارکت ایجاد شده توسط زردیس فایل استفاده نمایید که خود را به عنوان توسعه‌دهنده‌ای با صلاحیت مطرح نمایید. چنانچه شما سابقه خوبی نداشته باشید و یا اینکه از قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تخطی نمایید، این تفاهم‌نامه به صورت خودکار خاتمه خواهد یافت.

تعهدات توسعه‌دهنده

۱. برای استفاده از زردیس فایل شما نیاز به ساختن حساب‌ کاربری دارید. به این منظور باید به پنل توسعه‌دهندگان مراجعه نمایید.
۲. شما موافقت می‌نمایید که از زردیس فایل تنها در چارچوب این تفاهم‌نامه و سایر قوانین مرتبط استفاده نمایید.
۳. شما موافق خواهید بود که با بکارگیری زردیس فایل، تمامی حقوق کاربران را رعایت نمایید و به حریم شخصی ایشان احترام گزارید. چنانچه فایل شما به نام‌کاربری، پسووردها، آدرس ایمیل، دفتر تلفن، و دیگر اطلاعات شخصی دسترسی دارد و یا از آنها استفاده می‌کند، شما موظف هستید که این امر را به کاربران اطلاع دهید. همچنین اگر فایل شما اطلاعاتی را (حساس یا غیر‌حساس) جمع‌آوری می‌کند، این امر باید در کمال راز‌داری باشد و تا زمانی ادامه یابد که مورد نیاز است.
۴. شما موافق خواهید بود که تنها شما مسئول فایلی هستید که در زردیس فایل منتشر نموده‌اید.
۵. برنامه نباید به‌روزرسانی خودکار (Auto update) داشته باشد و در صورت مشاهده چنین برنامه‌ای،‌ حساب توسعه‌دهنده مسدود خواهد شد.
۶. توسعه‌دهنده متعهد می‌شود نسخه‌های جدید (Update) برنامه خود را از طریق زردیس فایل در اختیار کاربران قرار دهد. این موضوع در خصوص برنامه‌های پولی اهمیت دو چندان می‌یابد و لذا خسارت‌های احتمالی در صورت عدم پایبندی به این موضوع به طور کامل با توسعه‌دهنده است.

کسب درآمد از زردیس فایل

توسعه‌دهندگان از طریق مارکت فراهم شده توسط زردیس فایل به دو طریق می‌توانند کسب درآمد کنند:
۱. فروش برنامه: توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه را به صورت پولی و از طریق دریافت وجه در اختیار کاربران قرار دهند. قیمت‌گذاری فایل توسط خود توسعه‌دهنده انجام می‌گیرد اما در صورت نیاز می‌توانید با زردیس فایل مشورت نمایید.
۲. فروش درون‌برنامه‌ای: شما می‌توانید با استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای زردیس فایل که در آن امکان فروش محتوای دیجیتال فراهم آمده است، اقدام به فروش محتوا، سکه و اعتباردر برنامه، افزایش مرحله و امثال این‌ها نمایید. در این سیستم کلیه فرایند فروش توسط زردیس فایل انجام می‌گیرد و شما تنها نیاز دارید که طبق مستندات خرید درون‌برنامه زردیس فایل، برنامه‌ی خود را برای زردیس فایل ارسال نمایید.(سیستم فروش درون برنامه ای زردیس فایل درحال طراحی میباشد)

قیمت‌گذاری و پرداخت

۱. این تفاهم‌نامه هر دو نوع فایل (رایگان و نیازمند به پرداخت وجه) را پوشش می‌دهد.
۲. برای برنامه‌های پولی و تمامی فایلاتی که در آنها پرداخت درون‌برنامه وجود دارد، ۳۰ درصد متعلق به زردیس فایل و ۷۰ درصد باقی‌مانده متعلق به توسعه‌دهنده خواهد بود.
۳. برای برنامه‌های پولی، شما به زردیس فایل این اجازه را می‌دهید که در صورت درخواست خریدار و با ارائه دلیل موجه از سوی وی تا ۴۸ ساعت بعد از خرید، وجه خریداری شده به وی بازگردانده شود.
۴. امکان تغییر قیمت برنامه وجود خواهد داشت.
۵. قیمت برنامه در زردیس فایل نمی‌تواند بیش‌تر از قیمت برنامه در دیگر مارکت‌ها باشد. شما این اجازه را به زردیس فایل می‌دهید که در صورت وجود قیمت پایین‌تر برنامه‌ی شما در مارکتی دیگر، زردیس فایل قیمت برنامه را تعدیل نماید.
۶. تنها توسعه‌دهنده برنامه، مسئول پشتیبانی از فایلات و پاسخگویی به هرگونه شکایت احتمالی است. لذا اطلاعات تماس شما (ایمیل) در بخش توضیحات هر برنامه برای مشتریان به منظور پشتیبانی‌های آتی در دسترس خواهد بود.
۷. توسعه‌دهنده باید یک شماره کارت 16 رقمی داشته باشد و شماره‌‎ی آن را به زردیس فایل ارائه دهد. دقت شود که برای جلوگیری از مشکلات انتقال وجه شماره شبای ارائه شده حتما با نام صاحب حساب تطابق داشته باشد.
۸. مطالبات توسعه‌دهنده در پایان هر سال شمسی محاسبه می‌گردد و حداکثر بعد از گذشت ۵ روز کاری به حساب وی واریز می‌شود. (اگر مطالبات توسعه‌دهنده به ۵۰ هزار تومان برسد، توسعه دهنده میتواند درخواست برداشت وجه بدهد تا حداکثر در ۵ روز کاری به حساب وی واریز شود.)

حقوق مالکیتی

۱. شما به زردیس فایل این اجازه را می‌دهید که فایلات شما را به صورت رایگان و با هدف اجرا و تست در بخش پشتیبانی و یا در جهت ترویج برنامه به صورت نامحدود بکار گیرد.
۲. شما باید تضمین نمایید که تمامی حقوق مالکیت فکری فایل شامل ثبت تجاری (Patent) مارک تجاری، رازهای تجاری، کپی‌رایت، و دیگر حقوق مالکیتی به شما اختصاص دارد. لذا شما تضمین می‌کنید که فایلی را که حقوق آن کاملا به شما تعلق ندارد، در زردیس فایل قرار ندهید.

سیاست محتوایی زردیس فایل

۱. برنامه‌هایی که دارای محتوای جنسی منع شده (عکس، فیلم، توصیفات تحریک کننده) باشند، در زردیس فایل منتشر نخواهند شد.
۲. برنامه‌های با محتوای خشونت‌آمیز و نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز در زردیس فایل منتشر نخواهند شد.
۳. شما نباید خود را به عنوان توسعه‌دهنده‌ای دیگر معرفی نمایید و یا اینکه بیان نمایید فایل توسط شرکت یا سازمان دیگری تولید شده است.
۴. توسعه‌دهندگان نباید کاربران را به دیگر برنامه‌ها ارجاع دهند و یا اینکه لینک فایلی دیگر را درون‌ برنامه خود قرار دهند. همچنین یک برنامه نباید نام و یا آیکونی شبیه با برنامه‌های دیگر داشته باشد.
۵. از قرار دادن اطلاعات اشتباه و اسکرین‌شات­های غلط‌انداز در محتوای برنامه و توضیحات برنامه خودداری کنید.
۶. برنامه‌هایی که اقدام به دریافت اطلاعات شخصی مانند شماره حساب و کد ملی اشخاص را می‌کنند در زردیس فایل پذیرفته نخواهند شد.
۷. اگر در یک برنامه رایگان از محتوای گردآوری شده توسط سایرین استفاده می‌شود باید منابع استفاده شده به طور کامل ذکر شود.
۸. اگر در یک برنامه غیررایگان از محتوای گردآوری شده توسط سایرین استفاده می‌شود باید به تأیید صاحبان محتوا رسیده باشد. کسب رضایت برای استفاده از محتوا یا دارایی‌ معنوی‌‌ دیگران، به عهده‌ی توسعه‌دهنده است.
۹. زردیس فایل به برنامه‌های که به دستگاه هوشمند کاربران به هر نحوی آسیب برساند، اجازه حضور نخواهد داد. از جمله این موارد ویروس­ها، تروجان، کرم­ها و بد‌افزارها است.
۱۰. برنامه‌ها به هیچ‌وجه نباید بدون اجازه‌ی کاربر، بر روی دستگاه (در خارج از محیط برنامه) تغییری ایجاد نمایند. از جمله این موارد می‌توان به نصب برنامه‌ای دیگر و یا ایجاد آیکون­های مختلف اشاره نمود. (انجام چنین چیزی تنها با اطلاع کامل و کسب اجازه از کاربر ممکن است. همچنین کاربر باید بتواند تغییرات انجام شده را به راحتی به حالت اولیه بازگرداند).
۱۱. برنامه نباید از شبکه و انتقال داده بدون اطلاع کاربر استفاده نماید و او را متحمل هزینه‌های ناخواسته نماید.
۱۲. از آنجا که توسعه‌دهندگان بزرگترین شرکای زردیس فایل در حفظ تجربه‌ی عالی کاربران در استفاده از زردیس فایل می‌باشند، توجه داشته باشید که:
الف) از قرار دادن محتوای تکراری در زردیس فایل خودداری نمایید.
ب) توسعه‌دهندگان نباید سعی در بهبود جایگاه برنامه‌شان از طریق خرید نظرهای پولی و دانلود های غیر‌واقعی و امثال این کارها داشته باشند.
ج) زردیس فایل در پذیرش برنامه‌هایی که توسط نرم‌افزارهای اتوماتیک (برنامه‌سازها) تولید می‌شوند، متفاوت از برنامه‌های معمولی اعمال نظر می‌نماید. لذا ترجیحا در ارسال برنامه‌هایی که توسط این نرم‌افزارها تولید شده‌اند، با کارشناسان ما مشورت بفرمایید.
۱۳. برنامه‌هایی که در زردیس فایل قرار می‌گیرند، چنانچه کالاهای مجازی، محتوا، خدمات، ارز و سکه‌های مجازی و یا هر چیز دیگری را به کاربر برای خرید پیشنهاد دهند، لازم است که از سیستم برنامه‌های درون‌خرید زردیس فایل استفاده نمایند.
۱۴. عملکرد برنامه باید با توضیحات ارائه شده در مورد برنامه منطبق باشد.
۱۵. توضیحات برنامه باید کامل و شامل جزییات باشد. مثلا اگر برنامه محدودیتی در مورد نسخه اندروید لازم برای اجرا دارد و یا روی برخی گوشی‌ها اجرا نمی‌شود باید در توضیحات ذکر شود.
۱۶. تصاویر ارائه شده برای برنامه (Screenshots) باید با رابط کاربری برنامه منطبق باشد.
۱۷. برنامه نباید در اجرا ایراد داشته باشد (Force close).
۱۸. برنامه باید روی دستگاه‌های مختلفی تست شده باشد و ناسازگاری احتمالی آن با برخی دستگاه‌ها یا نسخه‌های اندروید در توضیحات برنامه ذکر شده باشد.
۱۹. محتوای برنامه باید حداقل کیفیت از لحاظ سرعت اجرا، ظاهر برنامه و مطالب ارائه شده داشته باشد.
۲۰. محتوای برنامه مطابق با عرف و قوانین کشور ایران سنجیده خواهد شد و برنامه‌هایی که خطوط قرمز را رعایت نکرده باشند منتشر نخواهند شد.
۲۱. فروش برنامه‌های خارجی در زردیس فایل مجاز نیست.
۲۲. برنامه‌هایی که می­توانند بدون اطلاع و تایید کاربر، پیامک ارسال کنند و یا تماس برقرار کنند، مورد تائید نیستند.

حذف فایل

۱. حذف فایل توسط شما: شما در هر زمانی ممکن است درخواست دهید تا فایل خود را از زردیس فایل حذف نمایید، اما این عمل شما باید مطابق با تمامی تفاهمات صورت گرفته باشد. زردیس فایل می‌تواند پس از بررسی درخواست شما در صورت مغایرت با سیاست‌ها و قوانین خود، این درخواست را رد نماید. همچنین حذف فایل شما از انتشار آتی در زردیس فایل، بر روی حق لایسنس کاربرانی که قبلا فایل شما را خریداری و یا دانلود نموده اند، هیچ‌گونه تأثیری نخواهد داشت و شما موظف به پشتیبانی کامل از آنها هستید. همچنین با وجود حذف انجام شده، تمامی خریدها و دانلودهای انجام شده از فایل شما در زردیس فایل ذخیره خواهند شد.
۲. حذف فایل توسط زردیس فایل: اگر زردیس فایل به هر نحوی متوجه شود که فایل، برند یا خود شما
الف) به هر نحوی حقوق مالکیت فکری شخص سومی را نقض می‌کند؛
ب) از قوانین جمهوری اسلامی ایران تخطی می‌کند؛
ج) از دستور العمل های زردیس فایل و به روز‌رسانی آن‌ها تخطی می‌کند؛
د) مشخص شود که فایل دارای ویروس است و یا به عنوان یک بدافزار شناخته می‌شود؛
و) کاربران به سختی به محتوا دسترسی پیدا می‌کنند و یا تجربه ناخوشایندی از بکارگیری فایل دارند؛ فایل شما از زردیس فایل حذف خواهد شد.
چنانچه فایل شما به دلیل معیوب بودن، مخرب بودن، نقض حقوق نفر سوم، بدنامی، و یا سازگار نبودن با قوانین کاربردی حذف گردد، تمامی دریافتی‌های شما به علاوه سایر هزینه‌ها شامل مالیات و هزینه‌های انتقال وجه باید به زردیس فایل بازپرداخت شود تا به خریداران برنامه بازپرداخت گردد.

خاتمه دادن به همکاری

۱. این تفاهم‌نامه ادامه خواهد داشت تا زمانی که شما یا زردیس فایل به آن خاتمه دهید.
۲. اگر شما بخواهید به این همکاری خاتمه دهید، موظف هستید که از ۳۰ روز پیش زردیس فایل را از طریق ارسال ایمیل به info@zardis.net در جریان قرار دهید.
۳. زردیس فایل هر زمانی ممکن است به این تفاهم‌نامه خاتمه دهد، چنانچه:
الف) شما از هریک از بندهای این تفاهم‌نامه تخطی کنید؛
ب) زردیس فایل از طریق مراجع قانونی ذی ربط ملزم به انجام این عمل شود؛
ج) صلاحیت شما زیر سوال رود.

رفع مسئولیت

شما باید متوجه باشید که با اختیار خودتان فایلتان را در زردیس فایل منتشر می‌کنید و زردیس فایل در این خصوص هیچ‌گونه تضمینی را در هیچ زمانی و به هیچ‌وجه قبول نمی‌کند.

تغییرات تفاهم‌نامه

زردیس فایل در هر زمانی ممکن است تغییراتی در این تفاهم‌نامه بدهد، لطفا به صورت دوره‌ای به این بخش مراجعه نمایید زیرا تغییر اعمال شده به عنوان یک تغییر مؤثر تلقی می‌شود و پیش‌فرض زردیس فایل بر پذیرش این تغییر توسط توسعه‌دهنده است. (تاریخ به‌روزرسانی در بالای صفحه قابل مشاهده است)
توسعه‌دهندگانی که با تفاهم‌نامه جدید موافق نیستند، می‌توانند به info@zardis.net ایمیل بزنند و این موضوع را اعلام نمایند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان