شما اینجا هستید
بین الملل » تداوم توقیف کشتی های سوخت یمن توسط ائتلاف سعودی محکوم است

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاس یمن روز چهارشنبه در دیدار با عمار الاضرعی مدیرعامل شرکت نفت یمن موضوعات مربوط به پایبندی کشورهای متجاوز به آتش بس و ورود کشتی های حامل فرآورده های نفتی به یمن را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، مهدی المشاط در این دیدار اقدامات کشورهای متجاوز به سرکردگی آمریکا مبنی بر توقیف کشتی های سوخت در سایه آتش بس و علیرغم تفتیش و برخورداری از مجوزهای سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که اقدام کشورهای متجاوز در توقیف کشتی های حامل فرآورده های نفتی آتش بس را در معرض آزمایش قرار داده است.

المشاط همچنین افزود که متجاوزان سعی دارند با محاصره ظالمانه علیه مردم یمن از ابعاد انسانی برای تحقق اهداف سیاسی که نتوانستند در نبرد نظامی آنها را محقق سازند سوء استفاده نمایند.

رئیس شورای عالی سیاس یمن در عین حال بر ضرورت پایبندی کشورهای متجاوز به مفاد آتش بس و اجرای کامل آنکه می تواند به کاهش درد و رنج ملت یمن کمک نماید، تاکید کرد.

این در حالی است که پارلمان یمن هم پیش از این با انتشار بیانیه‌ای، از سوء استفاده ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از توافق آتش‌بس در این کشور انتقاد و تأکید کرد، هدف از آتش‌بس، اثبات حسن نیت بود که مقدمه‌ای برای راه حل فراگیر و عادلانه‌ای برای بحران یمن باشد؛ به نحوی که امنیت و ثبات را برای این کشور و کشورهای منطقه به همراه داشته باشد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان