شما اینجا هستید
ورزش » «منچستریونایتد» قهرمان جام اتحادیه شد

به گزارش خبرگزاری زردیس ، منچستر یونایتد قهرمان جام اتحادیه شد تا اولین جام اریک تن هاخ هلندی در مقام هدایت شیاطین سرخ به دست بیاید؛ جامی که اولین جام یونایتد پس از ۶ سال است.

به گزارش انصاف ورزشی، خداحافظی سر الکس فرگوسن بزرگ با مربیگری در سال ۲۰۱۳، به معنای پایان یک دوره ۲۷ ساله مالامال از افتخار و جام‌های رنگارنگ برای شیاطین سرخ شهر منچستر بود؛ دورانی که تاریخ یونایند بسیاری از عناوین و جام‌های خود را به آن مدیون است.

اما حالا و در حالی که ۱۰ سال از وداع سر الکس با نیمکت منچستریونایتد میگذرد، این تیم هرگز در این مدت به قهرمانی در لیگ برتر انگلستان نرسیده و تنها موفق به کسب ۵ جام شده است که پنجمین جام، امروز در فینال جام اتحادیه ۲۰۲۳_۲۰۲۲ توسط شاگردان اریک تن هاح با برتری دو بر صفر برابر نیوکاسل یونایتد به دست آمد.

موضوع جایی جالب تر می‌شود که که یونایتد در ده سالی که سایه فرگوسن را بالای سر خود ندارد تا پیش از قهرمانی امشب، تنها در دو سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و تحت هدایت دو مربی نامدار جهان فوتبال یعنی لوییز فن خال و ژوزه مورینیو موفق به کسب جام شده بود که یک جام حذفی سهم فن خال هلندی و سه جام اتحادیه انگلیس، سوپرجام انگلیس و لیگ اروپا سهم آقای خاص پرتغالی، مورینیو بوده است.

منچستر یونایتد قهرمان جام اتحادیه شد | اولین جام شیاطین سرخ پس از عصر مورینیو

با این تفاسیر می‌توان گفت جامی که امشب اریک تن هاخ برای منچستر یونایتد به دست آورد بسیار پراهمیت است؛ چراکه او حالا در میان ۸ جانشین فرگوسن سومین مربی صاحب جام شده است و همچنین باشگاه پرافتخار شهر منچستر را پس از ۶ سال صاحب یک عنوان قهرمانی کرده است.

به هرروی منچستر یونایتد قهرمان جام اتحادیه شد تا دومین جام فصل فوتبال انگلستان سهم شیاطین سرخ باشد و این درحالی است که شاگردان تن هاخ همچنان برای بردن جام حذفی انگلیس، لیگ برتر انگلستان و لیگ اروپا نیز شانس دارند و هواداران سرخ‌های منچستر بار دیگر حسابی به احیای میراث فرگوسن امیدوار شده‌اند.

منچستر یونایتد قهرمان جام اتحادیه شد | اولین جام شیاطین سرخ پس از عصر مورینیو

فینال جام اتحادیه انگلستان

منچستر یونایتد ۲ _ نیوکاسل یونایتد ۰

گلها: کاسمیرو، بوتمن(گل به خودی)

انتهای پیام





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان