شما اینجا هستید
سلامت » افزایش نظارت و کنترل‌ها بر واحدهای مرغداری خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار زردیس، محمدرضا طالبی ظهر دوشنبه در چهاردهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در استان هنوز تکمیل نشده و مسئولان متولی باید پیگیری برای تخصیص اعتبارات تکمیل پروژه را داشته باشند.

وی بر ایمن سازی انبارهای نگهداری دان واحدهای پرورش طیور استان تاکید کرد و بیان داشت: برخی از واحدهای پرورش طیور در حال حاضر دان طیور را در فضای باز نگهداری می‌کنند.

وی بر رعایت نکات بهداشتی و ایمن سازی توسط مرغداری‌های استان برای جلوگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و گفت: باید قوانین و ضوابط با رویکرد حل مشکل برای مردم و تولیدکنندگان تسهیل شود.

وی با بیان اینکه واحدهای مرغداری در جوجه‌ریزی در چارچوب ضوابط و قوانین بهداشتی عمل کنند تا دچار مشکل نشوند، عنوان کرد: اگر جایی قوانین و ضوابط زیرپا گذاشته شود هم باید برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی بر افزایش نظارت و کنترل‌ها بر واحدهای مرغداری استان تاکید کرد و بیان داشت: مسئولان متولی نسبت به مدیریت کامل پساب تصفیه خانه بیرجند برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز توسط کشاورزان و جلوگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به موقع اقدام کنند.

طالبی پساب تصفیه خانه بیرجند معضلی لاینحل دانست و ادامه داد: جمع آوری آب به صورت برکه در دشت بیرجند و خوسف مشکلات بهداشتی و زیست محیطی فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه باید با توجه به مشکلات بهداشتی مختلف هرچه سریع‌تر این موضوع مدیریت شود، عنوان کرد: استفاده از این آب در بخش صنایع در اولویت کار قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با گلایه از اجرایی نشدن برخی از مصوبات قبلی ستاد بیان داشت: برخی مسئولان متولی برای اجرای مصوبات انجام مکاتبات را ارائه می‌دهند که صرف انجام مکاتبات ارزشی ندارد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان