شما اینجا هستید
سلامت » مسئله مسمومیت دانش‌آموزان باید به طور جدی پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری زردیس، عباس کاظمی در دیدار صمیمانه با کارکنان شهرداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر اقبالیه که همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در سالن جلسات کمیته امداد اقبالیه برگزار شد، تصریح کرد: شهرداری و کمیته امداد دو نهاد مردمی و پرچمدار خدمت به مردم هستند و با خدماتی که ارائه می‌کنند بار زیادی را از دوش مردم برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و چهره‌های شاخص در تأسیس کمیته امداد مؤثر بودند، افزود: کمیته امداد همواره در جهت کمک به محرومان جامعه پیشگام بوده است و امروز رویکرد آن حرکت به سمت اشتغال‌آفرینی‌ست؛ رویکردی که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و نوعی مدل حمایتی محسوب می‌شود.

فرماندار قزوین بیان کرد: سال‌های گذشته کشور در قوانین حمایتی با چالش روبه‌رو بود اما امروز مدل حمایتی کمیته امداد و ایجاد اشتغال برای نیازمندان مدلی برتر است که کشورهای دیگر نیز تمایل دارند از این مدل به عنوان الگویی موفق استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر اقبالیه توانسته در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای مددجویان خود، رتبه اول استان را در بین سایر کمیته‌ها به دست بیاورد که جای تقدیر دارد، این رویکرد در دولت سیزدهم هم با قوت پیگیری می‌شود که آمارها هم از ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری حکایت دارد.

وی اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر ظرفیت خوبی دارند که می‌توان از آن در جهت اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده کرد و در جهت تقویت کارآفرینی قدم برداشت، همکاری این دو نهاد می‌تواند صحنه‌های خوبی از همدلی را رقم بزند.

فرماندار قزوین در ادامه با اشاره به فضای ایجاد شده در جامعه تصریح کرد: این روزها فضای کشور متأثر از جریانات ۶ ماه پیش است و دشمنان اراده دارند جوی ایجاد شود که طی آن حال مردم خوب نباشد، ما نباید ایرادات موجود را توجیه کنیم اما دولت در جهت ایجاد رضایت عمومی تلاش بسیاری می‌کند و دولتمردان از هیچ کوششی دریغ ندارند.

فرماندار قزوین گفت: مسمومیت دانش‌آموزان مسئله‌ای است که باید به طور جدی و با نگاه تخصصی پیگیری شود، نگرانی والدین کاملاً به حق است، نهادهای مختلف پیگیر موضوع هستند، ما بدون اینکه به این مشکل ضریب بدهیم یا از کنار آن بی تفاوت بگذریم باید تا آخر پیگیر آن باشیم و قطعاً ما دست‌هایی که اراده کرده آرامش را از مردم سلب کند را قطع خواهیم کرد.

کاظمی بیان کرد: در برابر این اتفاق دو نگاه وجود داد، یک نگاه ارتجاعی است که باعث ناامید شدن افراد می‌شود، اینکه بخواهیم با ضریب دادن به این فضا یا نادیده گرفتن این موضوع جامعه را به سمت یأس ببریم قطعاً خطاست.

وی اظهار کرد: نگاه دیگر نگاه انقلابی است که ضعف را می‌بیند، کوتاه نمی‌آید و خسته نمی‌شود؛، بلکه تلاشش را دو چندان می‌کند؛ وضعیت ما در این روزها روشن است، جریانی نمی‌خواهد فضای آموزش یا فضای کلان جامعه روی آرامش ببیند، وظیفه همه ماست که در کنار مردم باشیم و با تلاش مضاعف زمینه نفوذ را شناسایی و با آن قاطعانه برخورد کنیم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان