شما اینجا هستید
بین الملل » هربار تاخیر در ارسال مهمات به باخموت یعنی مرگ یکی از همرزمان ما!

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از گاردین، یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو مدعی شد که نیروهای روسیه در شهر باخموت در شرق اوکراین، با کمبود مهمات مواجه هستند.

سرویس رسانه‌ای پریگوژین امروز(جمعه) در بیانیه‌ای از دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه و همچنین ایگور نازنکوف، مدیر ارشد اجرایی تکنودینامیکا(شرکت هوافضای روسیه) بابت افزایش تولید مهمات و ادوات نظامی قدردانی کرد.

با این حال، پریگوژین در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به اینکه ارتش روسیه مهمات بیشتری نیاز دارد، افزود: نگران کمبود مهمات هستم؛ نه تنها برای واگنر بلکه برای تمام واحدهای ارتش روسیه. مشخص است که نه تنها سربازان من بلکه سربازان واحدهای دیگر نباید بمیرند. هربار تاخیر در ارسال مهمات مساوی با مرگ یکی از همرزمان ماست و اصلا هم اهمیتی ندارد که آنها به کدامیک از واحدهای ارتش روسیه وابسته هستند.

او که یکی از نزدیک‌ترین متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شمار می‌رود، ماه گذشته مقامات ارشد ارتش روسیه را به دلیل ناکامی در تجهیز نیروهایش(واگنر)، به «خیانت» متهم کرد.

او در ماه فوریه در بیانیه‌ای، سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه را به خودداری از تامین سلاح برای گروه واگنر متهم کرد؛ بله گفته وی آنها از این طریق قصد دارند «این ارتش خصوصی را تخریب کنند.»

باخموت یک مرکز ترابری بزرگ در شرق اوکراین است و نیروهای این کشور از طریق این شهر که در منطقه دونباس واقع شده، به سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات دسترسی پیدا می‌کنند. این شهر که تا پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه پارسال، ۷۰ هزار نفر جمعیت داشت و حالا به کمتر از ۵ هزار نفر تقلیل یافته، یکی از جبهه‌های اصلی نبرد میان کی‌یف و مسکو بوده و به‌تازگی هم به خونین‌ترین منطقه جنگی بدل شده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به‌تازگی گفت که احتمالا این شهر راهبردی طی چند روز آینده سقوط کرده و کنترل آن به دست روسیه خواهد افتاد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان