شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » هیئت کشاورزان اندیشه ورز مشاور خوبی برای متولیان کشاورزی هستند

به گزارش خبرگزاری زردیس محمد حسین عطایی در اولین نشست هیئت اندیشه ورزان بخش کشاورزی استان قزوین که با رویکرد امنیت غذایی در مجموعه باغستان برگزار شد اظهار کرد: هیئت کشاورزان اندیشه ورز مشاور بسیار خوبی برای متولیان بخش کشاورزی محسوب می شوند که بایستی از این ظرفیت بهره برد.

وی افزود: یکی از سیاست های دولت مردمی استفاده از فکر و اندیشه کشاورزان پیشرو برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی است.

این مسوول عنوان کرد: اعضای این هیات بخشی از جامعه ۸۰ هزار نفری کشاورزان استان را تشکیل می دهند که با اقدامات انجام شده و استفاده از روش های نوین در امر تولید و اشتغال زایی موفق بوده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین در نیم قرن اخیر، کشاورزی مدرنیزاسیون را شروع کرده است افزود: با وجود سرمایه گذاری پایین در بخش کشاورزی بهره برداران توانسته اند در امر رقابت پذیری با سایر بخش ها موفق عمل کند.

عطایی افزود: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در مقایسه با سایر بخش ها متاسفانه پایین بوده که خود این امر باعث شده بهره وری تا حدودی در این بخش پایین باشد.

این مسئول تاکید کرد: ما دست نیاز به سوی تفکر و ایده های هیات اندیشه ورزان بخش کشاورزی برای پیشبرد اهداف توسعه ای بخش داریم.

عطایی خاطر نشان کرد: الان در زمانی هستیم که وقت کشت صیفی جات در فضای باز گذشته و باید تولید این محصولات را در فضای بسته و گلخانه داشته باشیم و با اقدامات انجام شده بایستی کاری کرد که هیچ گونه صیفی جات در فضای باز کشت نشود.

عطایی تاکید کرد: بایستی در این راستا نسبت به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای توسعه گلخانه ها در استان اقدام کرد.

وی اضافه کرد: سرمایه های مردمی بایستی به بخش کشاورزی ورود پیدا کند تا شاهد رشد بیشتر این بخش باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان نجات یابد همه نجات پیدا خواهیم کرد افزود: شورای اندیشه ورزان کشاورزی بایستی تصمیم گیر بخش کشاورزی باشند و از این پتانسیل استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: کشت قراردادی فرا سرزمینی بایستی مد نظر خبرگان این بخش قرار گیرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان