شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » ورود اولین محموله میگوی مولد به استان بوشهر با نظارت بهداشتی

مهدی تنگستانی در گفت‌وگو با خبرنگار زردیس اظهار کرد: اولین محموله میگو مولد SPF وارداتی تحت نظارت دامپزشکی وارد استان و در مرکز تکثیر زاد آوری مند میگو قرنطینه شد.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: در اولین مرحله تعداد یک هزار جفت میگوی مولد وارد استان شده و هم اکنون تحت کنترل و نظارت شبکه دامپزشکی تنگستان و کارشناسان دامپزشکی استان در مرکز زادآوری مند قرنطینه این محموله وارداتی انجام شده است.

وی با تاکید بر روند کنترل و نظارت‌های مستمر دامپزشکی گفت: نمونه برداری‌های لازم از محموله وارداتی انجام شده است و پس از طی آزمایشات لازم و اطمینان از صحت و سلامت میگوهای مولد، ادامه روند اجرایی در مرکز تکثیر میگو انجام خواهد شد.

تنگستانی افزود: با توجه به بروز بیماری مسری و خطرناک AHPND و همچنین بیماری لکه سفید میگو در چند سال اخیر، ضروری است پرورش دهندگان آماده سازی بهداشتی مزارع پرورش میگو در شرایط عادی و آماده سازی مزرعه پس از بروز بیماری، بر اساس دستورالعمل برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو در ایران اقدام کرده و توصیه‌های قرنطینه‌ای و بهداشتی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: پیشنهاد این اداره کل علاوه بر مراحل ذکر شده در دستورالعمل‌ها ضدعفونی استخرها در سایت‌های آلوده با ترکیبات کلره (کلر جامد یا آب ژاول)، انجام این مرحله بلافاصله پس از عملیات برداشت میگو و جمع آوری تلفات کف استخر است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: تمامی مراحل آماده سازی باید با هماهنگی، تحت نظارت و با تأیید اتحادیه‌های سایتی، شبکه دامپزشکی شهرستان و شیلات صورت گرفته و عدم اقدام به موقع پرورش دهندگان در این خصوص به ویژه در سال زراعی آینده با توجه به امکان شیوع بیماری AHPND نگران کننده خواهد بود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان