شما اینجا هستید
جامعه » فردا آخرین مهلت انتخاب محل در آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

به گزارش خبرنگار زردیس، افراد شرکت کننده در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی رشته های بالینی می توانند تا ظهر یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ نسبت به انتخاب محل اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل باید با وارد کردن کد رهگیری و بادر نظر گرفتن جدول ظرفیت نهایی آزمون و جدول ظرفیت پذیرش بومی با اولویت مناطق محروم نسبت به انتخاب اولویت های محل تحصیل خود اقدام کنند.

جدول ظرفیت پذیرش بومی با اولویت مناطق محروم، که نشان دهنده نیاز هر استان یا شهرستان به سهمیه بومی مناطق محروم در رشته های مختلف مورد نیاز است از طریق پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دسترسی است. همچنین جدول ظرفیت چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی در این سایت قابل مشاهده است.

داوطلبان با سهمیه بومی که مبادرت به انتخاب کد رشته محل های مناطق محروم می کنند، لازم است علاوه بر انتخاب دانشگاه محل تحصیل، محل تعهد خود مبتنی بر استان محل تعهد را نیز انتخاب کنند.

داوطلبان دارای سهمیه بومی باید توجه کنند تنها در صورتی می توانند رشته محلی را به صورت محروم انتخاب کنند که در جدول ظرفیت پذیرش بومی با اولویت مناطق محروم، استان محل تعهد ایشان در رشته آنها اعلام نیاز کرده باشد و می توانند محل تحصیل را به دلخواه در تمامی دانشگاه های اعلام شده انتخاب کنند.

به گزارش مهر، آزمون کتبی دستیاری فوق تخصصی پزشکی ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور ۵۱۷ داوطلب برگزار شد.

پذیرش دستیار فوق تخصصی رشته های مراقبت های ویژه، طب اورژانس کودکان و روانپزشکی کودک صرفا با برگزاری آزمون به شیوه مصاحبه ساختارمند صورت گرفته و داوطلبان این سه رشته نیازی به شرکت در آزمون کتبی نداشتند.

آزمون شفاهی در رشته‌های مصوب در روزهای ۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار شد.

رشته‌های فوق تخصصی شامل روماتولوژی کودکان، ریه کودکان، مغز و اعصاب کودکان، کلیه کودکان، قلب کودکان، گوارش کودکان، خون و سرطان کودکان، طب نوزادی و پیرامون تولد، عفونی کودکان، غدد درون ریز و متابولیسم کودکان، بیماری‌های ریه، بیماری‌های قلب و عروق، خون و سرطان بالغین، روماتولوژی، غدد درون ریز و متابولیسم بالغین، گوارش و کبد بالغین، نفرولوژی، عفونی، جراحی کودکان، جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی، جراحی قفسه صدری، جراحی قلب و عروق، جراحی عروق و درمان‌های داخل عروقی، آلرژی و ایمونولوژی بالینی، مراقبت های ویژه، طب اورژانس کودکان و روانپزشکی کودک و نوجوان است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان