شما اینجا هستید
سیر و سفر » اقامت رسمی بیش از ۱۳۰ هزار نفر در البرز طی ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری زردیس، رحیم خاکی آمار اقامت در اقامتگاه‌های رسمی استان را از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۱۳۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان‌ها، مناطق نمونه گردشگری و … اسکان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان اقامت در اقامتگاه‌های غیر رسمی بوده است، افزود: اقامت بیش از ۸۰۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی شامل خانه‌های استیجاری، خوابگاه‌های دانشجویی، بوستان‌ها، کمپ‌های شهرداری، مدارس و … ثبت شده و ۱۷ هزار نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز عنوان کرد: در بیشتر شهرستان‌های استان تعداد زیادی ویلا به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند که نیاز به ساماندهی دارند تا بتوانند در آمار رسمی اقامت به شمار بیایند.

خاکی با اشاره به اینکه شهرستان‌های ییلاقی البرز مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران است، گفت: هر یک از شهرستان‌های استان به خصوص ساوجبلاغ، چهارباغ و طالقان در ایام تعطیلات میزبان تعداد زیادی از گردشگران هستند که اغلب در اقامتگاه‌های غیررسمی مانند خانه‌های استیجاری اقامت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان البرز ظرفیت‌های گردشگری بسیاری به ویژه از لحاظ گردشگری طبیعی و روستایی دارد، اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند این استان را به یکی از مقاصد سفر به خصوص برای پایتخت نشینان تبدیل کند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان