شما اینجا هستید
متفرقه » دیجی ماشین، بهترین وبسایت نقد و بررسی خودرو در ایران

از سال‌ها پیش تاکنون، خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای و نمادی از جایگاه اجتماعی هر شخص یا خانواده شناخته می‌شد. این روند در برخی نقاط جهان تغییر کرده است اما در کشورمان همچنان خودرو یک کالای سرمایه‌ای است. اخبار خودرو اهمیت ویژه‌ای نزد مخاطبین دارند و قیمت خودرو نیز یکی از مشخصه‌های مهم اقتصادی بازار به شمار می‌آید.

خودروها هم‌اکنون در بازار ایران شرایطی همچون طلا، سکه، ارز و ملک دارند که خرید آن‌ها با سود و زیان برای مالک همراه است. بنابراین مشتریان تمایل دارند خودرویی را خریداری کنند که کمترین هزینه نگهداری و بیشترین سود را در بلندمدت برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

همزمان با فراگیر شدن خودرو در کشورهای مختلف، انواع گوناگونی از مجله خودرو نیز راه‌اندازی شد تا به کاربران اطلاع‌رسانی کند. بررسی خودرو، نقد خودرو و ارائه اخبار خودرو زمینه‌های اصلی فعالیت مجلات خودرویی را تشکیل می‌دهند. مجلات خودرویی همراه با کسب‌وکارهای جانبی همچون تولید و توزیع قطعات یدکی، نمایندگی‌های فروش و کارشناسان سلامت خودرو، فرابازار خودرو را تشکیل می‌دهند. با آغاز دوره اینترنت، مجلات فیزیکی جای خود را به مجلات آنلاین دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به مجله خودرو دیجی ماشین اشاره کرد.

چرا اخبار خودرو برای مخاطب ایرانی مهم است؟

این روزها به جز مجله خودرویی دیجی ماشین، هزاران مجله فیزیکی و مجازی دیگر نیز در حوزه خودرو فعالیت می‌کنند. حتی خبرگزاری‌های رسمی و بزرگ نیز بخشی را به بررسی اخبار خودرو اختصاص داده‌اند. اما دلیل اهمیت اخبار خودرو برای مشتریان چیست؟

اهمیت اخبار خودرو فراتر از بررسی قیمت خودرو است. برای بررسی این میزان از اهمیت، باید به چند دهه قبل برگردیم. زمانی که نخستین شرکت‌های خودروسازی در کشور راه‌اندازی شدند. در آن زمان هدف شرکت‌هایی همچون ایران ناسیونال (ایران‌خودرو فعلی) و جنرال موتورز ایران (پارس خودرو کنونی) تولید خودروهایی مقرون‌به‌صرفه برای اکثر مردم بود. این رویه طی دهه‌های بعدی و با ورود قدرتمند دولت به حوزه خودروسازی ادامه پیدا کرد. مصرف‌کننده ایرانی نیز به تدریج خودرو را به عنوان کالایی مناسب و در راستای افزایش رفاه خود دید و به خرید آن تمایل پیدا کرد.

بنابر گزارش مرکز آمار ایران، حدود نیمی از خانوارهای ایرانی در حال حاضر مالک خودرو هستند. این آمار در مقایسه با کشورهای پیشرفته چندان قابل توجه به نظر نمی‌رسد اما هنگامی که به چند دهه قبل کشورمان نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اکنون خانوارهای بیشتری مالک خودرو هستند. امروزه اتومبیل در کشورمان حکم یکی از نیازهای اساسی زندگی را ایفا می‌کند. همچنین قیمت خودرو در مقایسه با قیمت ملک و زمین بسیار کمتر است؛ از این رو همچنان مصرف‌کننده ایرانی می‌تواند با وجود کاهش قدرت خرید، خودرو خریداری کند. لازم به یادآوری نیست که خودروها در تمامی جوامع نمادی از طبقه اجتماعی افراد نیز به حساب می‌آیند. از این رو مصرف‌کنندگان سعی می‌کنند با ارتقا خودرویی که مالک آن هستند، خود را به طبقات بالاتر جامعه منسوب کنند.

نقد خودرو چه تاثیری بر خرید و فروش در بازار دارد؟

یکی از موارد مهم پیرامون خودرو، نقد و بررسی وسایل نقلیه است. نقد خودرو در مجله دیجی ماشین یا سایر مجلات خودرویی، راهی را پیش‌روی کاربر قرار می‌دهد تا از سرمایه خود محافظت کند. قیمت خودرو در ایران روز به روز افزایش می‌یابد اما خرید تمامی خودروها برای کاربر سودآور نیست. هزینه نگهداری برخی خودروها بسیار سنگین است و همین مساله ضرر قابل توجهی را در بلندمدت روانه جیب مالک می‌کند. بازار خرید و فروش برخی خودروها نیز به شدت کساد است و به اصطلاح آن خودرو قابل نقد شدن نیست. در کنار تمامی این موارد، باید توجه داشت که خودرو وسیله‌ای برای افزایش رفاه شما است. بنابراین بررسی خودرو به کاربر کمک می‌کند تا خودرویی را خریداری کند که مناسب سلیقه او است.

 

این مطلب، یک خبرآگهی (رپورتاژ آگهی) بوده و خبرگزاری زردیس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان