شما اینجا هستید
سلامت » بخشودگی دوماهه اجاره بهای اماکن تجاری وابسته به آستان قدس رضوی

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: اجاره بهای اسفند ماه امسال و فروردین ماه سال آینده اماکن تجاری وابسته به این آستان مقدس بخشیده شد.

حجت الاسلام احمد مروی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با شیوع بیماری کرونا، برخی افراد بطور موقت کار خود را از دست داده‌اند و کارگران روزمزد نیز بیکار شده و همان درآمد مختصرشان را نیز ندارند.

وی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانیم در حد مقدورات و امکانات، چه در حوزه بهداشتی و درمانی و چه در حوزه اقتصادی به کمک مردم بیاییم و امکانات این مجموعه را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

وی گفت: توزیع بسته‌های کمک معیشتی مواد غذایی برای نیازمندان حاشیه شهر مشهد به تعداد ۵۰ هزار بسته و به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در کمک به مردم در این شرایط ویژه است که در صورت نیاز بیشتر، ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین مروی افزود: ۱۵ میلیارد ریال نیز به بیمارستان امام رضا (ع) که درگیر درمان بیماران کرونایی است، کمک شده و در صورت نیاز در حد امکانات افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تولید روزانه سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و روزانه ۴۰ هزار ماسک در شرکت‌های دارویی وابسته به آستان قدس رضوی انجام می‌شود که اغلب در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد به صورت رایگان توزیع شده و این روند ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بخش‎های اقتصادی آستان قدس رضوی حدود ۱۰۰ هزار لیتر الکل برای مواد ضدعفونی و یک میلیون ماسک وارد خراسان رضوی نموده و در مناطق حاشیه‎ و محروم به صورت رایگان توزیع کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی افزود: با توجه به اینکه ستاد مقابله با کرونا در کشور به پرهیز از هرگونه اجتماع تأکید کرده است و از آنجایی که این ویروس اغلب از طریق اجتماعات انسانی منتقل می‌شود، از مردم عزیز کشور می‌خواهیم که امسال برنامه‌های حرم مطهر رضوی را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های رسانه ملی دنبال کنند و زیارت حضوری را برای بعد از عبور از این مرحله بگذارند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان