شما اینجا هستید
متفرقه » ظرفیت آب‌شیرین‌کن «هرنگ» افزایش پیدا می‌کند

احمد جباری در گفتگو با خبرنگار زردیس، اظهار کرد: پنج‌شنبه هفتم مهرماه با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان و شهرستان بستک بخشی از چالش‌ها و مسائل این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ضمن تاکید بر رفع مشکل‌های اولیه در مناطق مختلف بستک، ابراز داشت: نشستی با حضور مردم و مسئولین در مناطق هرنگ و کوخرد برگزار شد و مردم به بیان مشکلات خود پرداختند تا ضمن بررسی کارشناسانه مسائل، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان عنوان کرد: مردم منطقه هرنگ در حوزه‌ها آب‌شرب، آسفالت کوچه و معابر، واگذاری زمین مسکونی به جوانان و فضاهای ورزشی دچار چالش هستند.

جباری بیان داشت: با پیگیری‌هایی که از قبل انجام شده بود اعتبارات مورد نیاز برای آسفالت مسیر کتل تا هرنگ و همچنین بخش‌های مختلف بلوار میانی هرنگ تامین خواهد شد.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت فضاهای ورزشی هرنگ، اظهار کرد: ظرفیت اماکن ورزشی این منطقه در شان مردم نیست باید هر چه زودتر اقدامات لازم برای توسعه فضای ورزشی در دستور کار قرار گیرد.

جباری ادامه داد: پس از اینکه از طریق وزارت خانه برای افزایش سرانه فضای ورزشی هرنگ اقدام شد، تنها یک سالن ورزشی به بهره‌برداری رسید و پس از آن دیگر هیچ اقدام خاصی صورت نگرفت. در حال تلاش هستیم که زیرساخت‌های لازم برای احداث استادیوم هرنگ فراهم شود.

وی با اشاره به گلایه شدید مردم هرنگ از وضعیت آب شرب، تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با مدیران شرکت آب و فاضلاب بناشد که آب‌شیرین‌کن هرنگ به آب‌شیرین‌کن دریایی تبدیل شود و ظرفیت آن نیز ارتقاء پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلافات اجتماعی میان مناطق «هرنگ» و «کوخرد»، تشریح کرد: این اختلافات باعث شده است که مردم هر دو منطقه از بسیاری از اعتبارات و امتیازات محروم باشند. ما به عنوان نمایندگان مردم در حال تلاش برای حل این چالش هستیم تا ضمن اینکه هر دو منطقه «کوخرد» و «هرنگ» به بخش تبدیل می‌شوند هیچ حقی از هیچ‌کدام ضایع نشود.

در صورت عدم تغییر روند شرکت برق، از ابزارهای نظارتی استفاده می‌کنیم

جباری با انتقاد از برخی سوء مدیریت‌ها در ادارات و انجام ندادن کار مردم به خصوص برق، تشریح کرد: مردم منطقه برای دریافت یک انشعاب باید چندین سال در رفت و آمد باشند که این غیر قابل پذیرش است.

وی با ذکر این نکته که اداره برق شهرستان بستک مردم را سرگردان کرده است، ادامه داد: شهروندانی که سال‌ها در منازل خود سکونت دارند و اکنون درخواست انشعاب یا افزایش توان برق از تک فاز به سه فاز را دارند با طرح ایراداتی از سوی اداره برق روبرو می‌شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان تصریح کرد: هیچ مقام مسئولی حق ندارد از مردم بخواهد برای افزایش توان کنتور در منزلی که سال‌هاست در آن سکونت دارند نامه یا استعلام از بنیاد مسکن یا شورای اسلامی درخواست کند و ادارات موظف هستند با قید فوریت اقدامات لازم را برای حل مشکل مردم انجام دهند.

جباری ادامه داد: در صورت عدم اصلاح رویه شرکت برق در خدمات‌رسانی به مردم از ابزارهای نظارتی خود برای رفع مشکل مردم استفاده خواهیم کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان