شما اینجا هستید
وردپرس » ویرایشگر کلاسیک وردپرس را با افزونه Classic Editor برگردانیم

قبل از اینکه وردپرس 5.1 روی کار بیاید، کاربران وردپرسی همچنان قادر به استفاده از ویرایشگر معمولی وردپرس بودند اما از این نسخه به بعد، گوتنبرگ به عنوان ویرایشگر اصلی روی کار آمد. بسیاری احساس ترس کردند و مدام اعلام می‌کردند که امکان کار با گوتنبرگ برایشان وجود ندارد. از این‌رو تیم توسعه وردپرس اعلام کرد که می‌توانند ویرایشگر کلاسیک وردپرس را فعال کرده و مجدد با همان ترکیب قبلی، فعالیت خود را انجام دهند. همین موضوع باعث شد که ترس و نگرانی عده زیادی از کاربران از بین رفت. با کمک افزونه Classic Editor به راحتی می‌توانید همان ویرایشگر سابق خود را داشته و به فعالیت‌های خود ادامه دهید. البته این را نمی‌گوییم که قدرت و پیشرفت روزانه گوتنبرگ را نقض کنیم زیرا بالاخره همه ما روزی باید کار کردن با آن را بیاموزیم ولی در حال حاضر با کمک ادیتور کلاسیک وردپرس کارمان به مراتب ساده‌تر می‌شود.

ویرایشگر کلاسیک وردپرس

ادیتور کلاسیک وردپرس همان ویرایشگری است که سالیان سال و از روزی که با وردپرس آشنا شدیم، با آن کار می‌کنیم، مطالب خود را می‌نویسیم، تدوین کرده و در وبسایت خود منتشر می‌کنیم. حال که گوتنبرگ جایگزین آن شده، باید به عنوان یک افزونه آن را نصب کنیم تا دوباره ویرایشگرمان به حالت قبلی بازگردد. افزونه Classic Editor همان ویرایشگر کلاسیک وردپرس است که قصد داریم امروز روش نصب و تنظیمات آن را خدمت شما دوستان بگوییم.

ادیتور کلاسیک وردپرس با افزونه Classic Editor

ادیتور کلاسیک وردپرس

این افزونه از دو بخش دیداری و متنی تشکیل شده که از قسمت دیداری می‌توان اطلاعات پاراگراف‌ها، بولد یا Italic کردن متن، رنگ‌بندی و … را بصورت دکمه و امکانات مشاهده کرده و بر روی متن اعمال کرد. همچنین از بخش متنی می‌توان با کمک کد به متن دستوراتی را اعمال کرد. (دقیقا مانند گذشته)
ویرایشگر کلاسیک وردپرس بیش از 4 میلیون نصب فعال داشته از وردپرس 4.9 به بالا سازگاری خوبی جهت نصب دارد. این افزونه دارای امکانات زیر است:

  • مدیریت سایت می‌تواند این ویرایشگر را برای تمامی کاربران انتخاب کند.
  • مدیریت سایت می‌تواند به کاربران خود اجازه تغییر ویرایشگر را بدهد.
  • زمانی که اجازه انتخاب به کاربر داده شد، او می‌تواند ویرایشگر مورد نظر خود را برای هر پست انتخاب کند.
  • هر نوشته بدون در نظر گرفتن آخرین ویرایش خود، ذخیره می‌شود و این برای حفظ اطلاعاتی که تا آن زمان نوشته شده بسیار اهمیت دارد.
  قابلیت نوشتن در ویرایشگر قالب
 

بعلاوه، ویرایشگر کلاسیک وردپرس دارای فیلترهایی است که به سایر افزونه‌ها اجازه می‌دهد تنظیمات خود را تحت کنترل داشته و انتخاب ویرایشگر در هر نوشته و برگه را امکان‌پذیر کند.

بطور پیش‌فرض این ویرایشگر تمامی تنظیمات مربوط به ویرایشگر گوتنبرگ را پنهان می‌کند اما آن را از بین نمی‌برد.

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای اینکه بتوانیم ویرایشگر کلاسیک وردپرس را فعال کنیم باید آن را دریافت کرده و در پیشخوان وردپرس در مسیر افزونه‌ها نصب و سپس فعال کنید. پس از فعال‌سازی منتظر گزینه جدید نباشید.

برای اینکه بتوانیم ویرایشگر مخصوص خودتان را نیز تغییر دهیم می‌توانیم به بخش کاربران>> شناسنامه شما برویم:

و ویرایشگر کلاسیک یا ویرایشگر بلوک را انتخاب کنید.

این‌گونه است که شما می‌توانید به راحتی هر دو ویرایشگر را روی وردپرس خود داشته باشید و در صورت نیاز هر کدام را که خواستید فعال کرده و از آن استفاده کنید. شاید گاهی به دلیل ساختن بلوک‌های محتوایی مجبور شوید از گوتنبرگ استفاده کنید؛ پس این تغییر هویت در ویرایشگرها گزینه مطلوبیست که به انتخاب کاربر واگذار شده است.

جمع‌بندی

از روزی که ویرایشگر گوتنبرگ روی کار آمد، کاربران وردپرسی دچار مشکلاتی در نوشتن مطالب خود شدند؛ به همین منظور وردپرس امکان نصب ویرایشگر کلاسیک وردپرس را فراهم کرد که کاربران بتوانند راحت‌تر عمل کرده و مقالات خود را بنویسند. اتفاق جالبی که با نصب افزونه Classic Editor می‌افتد این است که هم ویرایشگر کلاسیک داریم و هم ویرایشگر گوتنبرگ. هر زمان که بخواهیم می‌توانیم از هر کدام استفاده کنیم.
امیدوارم مقاله امروز ما برای شما مفید واقع شده باشد و در تصمیم‌گیری شما اثر خوبی بگذارد.

دانلود افزونه





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان