شما اینجا هستید
آموزش های وبمستر ها » برترین نکات خرید ssl

SSL مخفف عبارت “Secure Sockets Layer” می باشد و به معنای لایه امن سوکت می باشد. گواهینامه امنیتی فوق توسط شرکت Netscape ارائه شده است. پیش از آنکه درباره نکات کلیدی در زمان خرید SSL بنویسیم، لازم است که به سوال “SSL چیست” پاسخ بدهیم.

SSL چیست؟

پروتکل SSL ساختار انتقال دیتای منتقل‌ شده و روند ایجاد یک اتصال رمزنگاری شده را تعریف می‌کند و بین لایه های 3 و 4 مدل TCP/IP قرار می گیرد. SSL با طرز کار احراز هویت مخصوص خود، هویت هر کدام از طرفین را برای دیگری تأیید می‌کند، همچنین تضمین می کند که اگر اطلاعات حین انتقال مورد سرقت قرار گرفت، برای هکر قابل درک و استفاده نباشد.

ssl به معنی اتصالی امن جهت برقراری ارتباط اینترنتی بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده می باشد. در واقع ارتباط بین سیستم کاربر و سرور که در محیط نا امن – با وجود پروتکل های غیر امن به عنوان مثال HTTP- قرار دارند، الگوریتم های رمزنگاری اعمال می گردد که باعث می شود داده ها و اطلاعات کاربران در طول هر نوع انتقال تضمین و حفاظت شده باقی خواهند ماند در نتیجه باعث جلب اعتماد مشتریان می شوند.

چرا باید از SSL استفاده کنیم؟

برقراری ارتباط بین سرویس گیرنده و سرویس دهنده، باید بر اساس شرایطی همچون فاصله بین این دو و تعداد روتر هایی که در مسیر است باشد. همچنین این نکته وجود دارد که اطلاعات بصورت متن ساده جابجا می شوند. گوگل کزوم وب سایت هایی که از این امکان استفاده نمی کنند را به شکلی که توضییح داده شد نمایش می دهد. بنابراین در صورت خرید SSL تمام این شرایط محیا خواهد شد.

هیچ کاربری دلش نمی خواهد به فضایی نا امن هدایت شود. بسیاری از وب سایت ها بخاطر نا امن بودنشان، دچار ریزش بازدید کننده می شوند. کاربران می خواهند با ورود به یک وب سایت با پیغام Not Secure مواجه نشوند. خرید SSL یکی از حیاتی ترین المان ای داشتن یک وب سایت خوب و امن به حساب می آید.

دسته بندی SSL ها بر اساس ضریب امنیتی آنها

SSL ها بر اساس ضریب امنیتی به سه دسته تقسیم می شوند که از یکدیگر متمایز خواهند بود. این سه گروه جز گواهینامه های امنیتی معتبر در سراسر دنیا شناخته می شوند و عبارتند از:

– گواهینامه DV SSL

– گواهینامه EV SSL

– گواهینامه OV SSL

بر این اساس صدور انواع گواهینامه SSL در زمان تهیه آنها می تواند متغیر باشد.

تاثیر خرید SSL برروی SEO

استفاده از گواهینامه امنیتی SSLدر وب سایت، بر روی رتبه آن در گوگل و سایر موتور های جستجو تاثیر بسزایی دارد. در صورتیکه کاربری سایت خود را بهینه کرده باشد، استفاده از این پروتکل امنیتی می تواند در سئو سایت و در بهبود نتایج جستجو فایده بسزایی داشته باشد. چرا که گوگل رسما اعلام کرد که وب سایت های دارای گواهینامه SSL یکی از معیار های سنجش من را خواهند داشت. در واقع امنیت کاربر و استفاده از Https در رتبه بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. می شود اینگونه عنوان کرد که با توجه به اینکه موتورهای جستجو خود امن و ایمن هستند پیدا کردن کلمات کلیدی توسط آنها در سایت های نا امن سخت می باشد.

گواهینامه SSL رایگان

علاوه بر انواع گواهینامه های امنیتی ذکر شده در بالا، می توان از انواع SSL رایگان موجود در دنیا نیز استفاده کرد.

lets encrypt بر روی اغلب کنترل پنل ها امکان پذیر می باشد و شرایط و محدودیت های مختص خود را دارد.

سرویس بعدی cloudflare می باشد. Cloudflare جز شرکت های معتبر می باشد ولی برای استفاده از SSL ارزان آن می بایست توجه داشت که امکان استفاده از این سرویس ssl رایگان بر روی دامنه های .ir مقدور نمی باشد.

معایب SSL ارزان یا رایگان

گواهینامه های SSL ارزان قیمت و SSL های رایگان، معایبی دارند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • دوره استفاده از SSL رایگان، به مدت سه ماه می باشد
  • پشتیبانی برای گواهینامه های SSL ارزان یا رایگان به هیچ عنوان وجود ندارد.
  • مهمترین عیب SSL ارزان و رایگان، عدم تطبیق آنها با مرورگر های مختلف است.
  • خرید SSL ارزان هیچ تاثیری بر روی رتبه بندی سایت در گوگل و سئو وب سایت ندارد.
  • امکان اخذ نماد الکترونیک، با خرید SSL ارزان وجود ندارد و حتما باید یکی از گواهینامه های DV، EV یاOV باشد.
  • گواهی های ssl معتبر از مرجع صدور قابل اعتماد مورد تایید قرار می گیرند و نسبت به دیگر گواهی ها دارای سطح امنیت بالا و حداکثری می باشند و ضمانت بازپرداخت نیز دارند اما با خرید SSl ارزان، این امکان برای شما میسر نخواهد بود.

نکات مهم در خرید SSL

در زمان خرید SSL باید به این نکته توجه کنید که هر گواهینامه امنیتی فقط بر روی یک دامنه – همان دامنه ای که سفارش داده می شود، در زمان ایجاد کلید عمومی با نام CSR – قابل استفاده است. اگر تمایل دارید برای ساب دامنه ها هم از گواهینامه امنیتی خریداری شده خود استفاده کنید، حتما باید از نوع wildcard خریداری شود و با توجه به انواع گواهینامه هایی که در بالا ارائه شد فقط برای دو مورد DV و OV این گزینه قابل انجام می باشد.

از کجا می توان گواهینامه SSL خریداری نمود

امروزه بسیاری از شرکت ها اقدام به ارائه خدمات SSL نموده اند، یکی از شرکتهایی که می توان گواهینامه معتبر و استاندارد از آن تهیه کرد ایران هاست است.

خرید SSL ایران هاست با نصب رایگان و صدور آنی آن انجام می شود و با تمام مرورگرها سازگار است. SSL ارائه شده این شرکت میزبانی وب، از شرکت certum لهستانی تهیه می شود. گواهینامه SSL ایران هاست کاملا با موبایل منطبق می باشد. در صورت خرید SSL از این شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات هاستینگ در ایران، این شرکت خود را ملزم به نصب آن بر روی سرور و سرویس مشتری کرده و این کار را به نحو احسن انجام می دهد.

در نهایت برای مواردی که تبادل اطلاعات در فضای آنلاین و دیجیتال، از جمله داده های بسیار حساس مثل آدرس ایمیل – شماره تلفن همراه – خرید از فروشگاههای اینترنتی و در ادامه آن دادن رمز حسابهای بانکی و پسووردها، که فاش شدن آنها باعث بروز خطرات جدی می شود، صورت می پذیرد توصیه اکید می گردد.

خلاصه ای از دیگر مزایای ssl :

SSL احراز هویت را به دنبال دارد، وقتی SSL به صورت درست نصب و راه اندازی شود می توان اطمینان داشت که اطلاعات مبادله شده بین سرور و مرورگر به سرور اصلی و مورد نظرمان ارسال می شود و اطلاعات به مقصد مد نظر می رسند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان