شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » تکلیف بازار بی‌ثبات خودرو را چه کسی مشخص می‌کند؟/ ضرورت توزیع عادلانه خودرو

بررسی دلایل افزایش قیمت خودرو در “گفت و گوی ویژه خبری”؛

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی زردیس، سبقت قیمت‌ها در بازار خودرو امشب ۱۷ شهریور ماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور شیوا رئیس شورای رقابت، صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفت.

شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه وظیفه شورای رقابت تنظیم دستورالعمل قیمت است گفت: وظیفه شورای رقابت این است که در مورد کالا‌های انحصاری دستورالعمل قیمت را مشخص کند لذا قیمت باید تعادلی باشد تا به دست مصرف کننده واقعی برسد.

او با اشاره به اینکه از اردیبهشت امسال  مسئولیت قیمت‌گذاری مجدداً  از سوی وزارت صمت به ما بازگردانده شد افزود: حدود ۱۴ ماه بود که هیچ یک از خودرو‌ها افزایش قیمتی نداشت و  وزارت صمت از بهمن ۹۷ افزایش قیمتی برای خودرو‌ها  اعمال نکرده بود.

شیوا با اشاره به اینکه ما اکنون دستورالعمل‌ها را برای تمامی خودرو‌ها صادر کرده‌ایم ادامه داد: قیمت‌هایی که اعلام کرده‌ایم هم برای مصرف کننده و هم تولیدکننده عادلانه است.

رئیس شورای رقابت با طرح این سوال که چرا الان در بازار آزاد وضعیت به این گونه است گفت: قیمت تعادلی را که اعلام می‌کنیم با قیمت آزاد اختلاف زیادی دارد. وظیفه شورای رقابت در مورد کالا‌های انحصاری، اعلام قیمت عادلانه است. باید متقاضی واقعی را پیدا کرد، به طوری که شروط بسیار زیادی گذاشتیم مبنی بر اینکه چه کسانی می‌توانند از قیمت عادلانه استفاده کنند اما آیا تمام کسانی که الان در قرعه کشی برنده می‌شوند تقاضای واقعی دارند؟ اگر خودرو عادلانه توزیع شود شاید مشکلات تا حدودی حل شود.

 

در حال تکمیل…

منبع: yjc
وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان