شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » عدالت مالیاتی مطالبه مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

 هادی خانی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ زردیس با بیان این که ما بار‌ها با دستگاه‌ها مکاتبه کردیم و جلسه گذاشتیم افزود: این اقدامات نتیجه بخش نبود و ما در چند ماه اخیر رویکردمان را از درخواست به مطالبه جدی بردیم و با ۶۲ دستگاه مستقیما مکاتبه کردیم و اعلام کردیم که اگر همکاری نکنید برخورد قضایی می‌کنیم.

او گفت: از جمع ۸۸ دستگاه که اولویت ما بودند ۴۴ دستگاه همکاری کردند و ۱۲ دستگاه همکاری نکردند و ۳۲ دستگاه هم اعلام کرده اند که همکاری می‌کنند که اگر نکنند ما هم از طریق قضایی اقدام خواهیم کرد.

هادی خانی گفت: اتاق اصناف دیتا‌هایی به ما دادند که ایراداتی داشت و ما درخواست کردیم که دیتا‌های اصلاح شده و کامل‌تر بدهند.

جعفریان مشاور عالی امور مالیاتی اتاق اصناف هم گفت: ما همیشه اطلاعاتمان را به سازمان امور مالیاتی داده ایم و تمام ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد پروانه دار ما در سطح کشور اطلاعاتشان در اختیار سازمان امور مالیاتی است و ما فقط اطلاعات هویتی و صنفی آن‌ها را داریم که در اختیار سازمان امور مالیاتی است.

جعفریان گفت: ضمن این که تبادل اطلاعات طبق قانون باید دو طرفه باشد و سازمان امور مالیاتی اطلاعاتی به ما نمی‌دهد.

سبحانیان کارشناس امور مالیاتی هم با بیان این که یکی از الزامات اساسی و اولیه برای اخذ مالیات دسترسی به اطلاعات اقتصادی همه افرادحقیقی و حقوقی است گفت: اگر سازمان امور مالیاتی به اطلاعات دقیق مؤدیان دسترسی نداشته باشد ما نظام مالیاتی ناعادلانه و غیر شفاف خواهیم داشت که مبتنی بر تشخیص ممیزان مالیاتی خواهد بود.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان