شما اینجا هستید
سلامت » افزایش وسعت غربالگری و تشخیص کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور افزود: با بسیج عمومی‌تر امکانات و نیرو‌های انسانی امیدواریم گام‌ها با شتاب بیشتری در مقابله با کرونا برداشته بشود چرا که مردم انتظار دارند و انتظار به حقی است.

وزیر کشور گفت: امیدواریم با کاری که شروع کردیم و با تمرکز در اجرا و با اختیارات لازم و همکاری‌های صمیمی‌تر بین دستگاه‌های مختلف بتوانیم این مرحله را با گام‌های بلند‌تر و مطمئن‌تر و با موفقیت بیشتری برداریم.

رحمانی فضلی افزود: خدمتگزارا کادر درمان از روز ابتدایی با وزارت کشور همکاری کردند و اگر امروز قرارگاهی ایجاد شده برای تجمع و هماهنگی همه مسئولیت‌ها و وظایف و ماموریت‌ها برای پشتیبانی بیشتر است و همکاران ما در وزارت بهداشت درخط مقدم هستند و عملیات را انجام می‌دهند و ما در وزارت کشور پشتیبانی را انجام می‌دهیم.

رسانه‌ها مقابله با بیماری کرونا را اولویت اول بدانند

وزیر کشور گفت: رسانه‌ها مقابله با بیماری کرونا را اولویت اول بدانند و مردم هم با جدیت و دقت کامل همکاری کنند.

آقای رحمانی فضلی افزود: این هفته سومین جلسه است که در قالب قرارگاه داریم و قرار است دوستان وزارت بهداشت حوزه غربالگری و تشخیص را وسیع‌تر کنند و ان شاء الله با بسیج عمومی امکانات و استفاده از نیروی انسانی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف و تجهیز امکانات و منابعی که دولت اختصاص می‌دهد، این گام‌ها با موفقیت با شتاب بیشتری برداشته شود.

وزیر کشور گفت:مردم نیز از ما انتظار دارند که این کار با مدیریت جدی‌تر و سریع‌تر انجام شود و خواهش من از رسانه‌ها این است که این موضوع را اولویت اول بدانند یعنی ما دیگر مهمتر از این نداریم، وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند در بین سلامت و امنیت معیشت اقتصادی، این موضوع مهمتر است، اهمیت ان را نشان می‌دهد.

وی گفت: انتظار ما این است که رسانه‌ها ان را اولویت اول قرار دهند، جان مردم برای ما عزیز مهم است و ما باید در همگرایی و در همکاری و اقناع سازی مردم تلاش بیشتری کنیم، الحمدلله تاکنون نیز تلاش خوب بوده، اما در این مقطع که قرار است تلاش بیشتری شود نیاز به همکاری بیشتر مردم داریم همکاری در قالب مشارکت است.

وزیر کشور تصریح کرد: مشارکت مردم نیز این است که خود مراقبتی کنند و مراقب خودشان باشند، حفاظت از جان خودشان و خانواده خودشان را مهم بدانند و گام دوم دیگر مراقبتی یعنی رعایت فاصله اجتماعی است، شیوه نامه‌ها را رعایت کنند و بعد نیز مراقبت‌های آسیب اجتماعی است که همه را به همکاری دعوت می‌کنیم.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان