شما اینجا هستید
بین الملل » ظریف فردا به آمریکای لاتین سفر می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

آقای سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست خبر هفتگی با خبرنگاران که به صورت آنلاین در حال برگزاری است، گفت: حضور در بولیوی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب و سفر به ونزوئلا از برنامه‌های سفر وزیر امور خارجه در آمریکای لاتین است.

بخش اقتصادی هیچ سفارتخانه‌ای تعطیل نشده است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در سفارتخانه‌های خود بخش‌های مختلفی دارد؛ بخش‌های اقتصادی از مهمترین بخش هاست و هیچ بخش اقتصادی در هیچ سفارتخانه‌ای تعطیل نشده است.

آقای خطیب زاده ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول و ابراز امیدواری نسبت به اینکه به برکت این ایام، وحدت هرچه بیشتر بین مسلمانان وجود داشته باشد، تصریح کرد: فردا ایام الله ۱۳ آبان است؛ در این روز و در تقویم ایران سه مقطع مهم تاریخی یعنی تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۳، کشتار دانش آموزان در سال ۵۷ و هم تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال ۵۸ شاهد بودیم.

وی با اشاره به استمرار لجاجت‌های آمریکا بر سلطه گری و دشمنی با ملت ایران در سال‌های گذشته، گفت: تا وقتی این سیاست‌های آمریکا ادامه دارد، مقاومت هم در برابر آن ادامه خواهد داشت.

آقای خطیب زاده در تشریح گاه شمار سیاست خارجی در هفته گذشته، افزود: ۶ آبان آقای عراقچی برای پیگیری طرح صلح برای قره باغ به منطقه سفر کرد؛ همچنین آقای ظریف با تماس تلفنی تبریک به رئیس جمهور جدید بولیوی را اعلام کرد و یک سخنرانی هم در شورای امنیت سازمان ملل داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر که وزیر امور خارجه فردا سفری به آمریکای لاتین خواهد داشت، گفت: آقای ظریف در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید بولیوی حاضر می‌شود و به ونزوئلا هم سفر خواهد کرد.

آقای خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تعطیلی بخش‌های اقتصادی برخی سفارتخانه‌های کشورمان، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سفارتخانه‌های خودش بخش‌های مختلفی دارد؛ بخش‌های اقتصادی از مهمترین بخش هاست و هیچ بخش اقتصادی در هیچ سفارتخانه‌ای تعطیل نشده است.

آقای خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره واکنش کشور‌هایی که به آن‌ها طرح صلح ایران برای قره باغ ارائه شده است، گفت: برخورد‌های اولیه خوب بوده است؛ یک بخشی از طرح مربوط به نگرانی‌های ایران درباره مرزهاست. جمهوری اسلامی ایران زمینه را آماده کرده است و امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد این باشیم که قدمی برای صلح برداشته شود.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان