شما اینجا هستید
بین الملل » فضای بشدت امنیتی آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

کارزاری که دونالد ترامپ جمهوریخواه و جو بایدن دموکرات، همه توان خود را برای پیروزی در جنگ قدرت به کار بستند. انتخابات در بیشتر ایالت‌ها از ساعت شش صبح (چهارده و سی دقیقه به وقت تهران) تا ۹ شب (پنج و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) ادامه خواهد داشت.
*
بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی حدود یکصد میلیون نفر در رای گیری زودهنگام شرکت کرده‌اند. تأئید نتایج انتخاباتی ایالت‌ها از دهم نوامبر (بیست آبان) آغاز خواهد شد. اگر به بازشماری آرا نیاز باشد، این تاریخ ممکن است به تأخیر بیفتد. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا هشتم دسامبر (هجدهم آذر) روند تأیید را به پایان برسانند. بعد از انتخابات عمومی، الکتور‌ها ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) آرای خود را به واشنگتن می‌فرستند. تعداد الکترال‌ها در سراسر امریکا ۵۳۸ نفر است و نامزد پیروز باید بتواند رای مثبت ۲۷۰ الکتور را به دست آورد.
*
در آستانه انتخابات آمریکا، احتمال درگیری بعد از انتخابات فضای شهر‌ها را بشدت امنیتی کرده است. نیرو‌های نظامی در حال استقرار در سطح شهر‌ها هستند. این موضوع پس از ادعای ترامپ مبنی بر پیروزی در انتخابات تشدید شده. ترامپ گفته: اگر شمارش اولیه آرا، بیانگر حمایت رای دهندگان از وی باشد، در همان شب انتخابات پیروزی زود هنگام خود را اعلام خواهد کرد.
*
همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سی و پنج کرسی از یکصد کرسی سنا هم به رای گذاشته می‌شود. جمهوری‌خواهان باید ازبیست و سه کرسی و دموکرات‌ها از دوازده کرسی دفاع کنند. هم اکنون جمهوری خواهان ۵۳ و دموکرات‌ها ۴۷ کرسی سنا را در اختیار دارند.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان