شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » اغلب اصناف همکاری مطلوبی داشتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

 محمدباقر مجتبایی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ زردیس با اشاره به اطلاع رسانی وسیع اتاق اصناف افزود: به تک تک اتحادیه‌ها و اصناف پیامک زده شده و مشخص کرده ایم که کدام رسته‌ها مجاز به فعالیت هستند و کدام رسته‌ها مجاز نیستند.

او با بیان این که میزان رعایت مقررات کرونایی با تشدید بازرسی‌ها بهتر هم خواهد شد گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی را دارد هر واحد صنفی که نباید باز باشد در شهر‌های قرمز و نارنجی به مدت ۲ هفته و در شهر‌های زرد یک هفته پلمب می‌شوند.

دبیرکل اتاق اصناف با اشاره به لزوم حمایت معیشتی دولت از اصناف گفت: اصنافی که فعالیتشان ضروری و مجاز دانسته شده حواسشان باشد که محدودیت تردد‌ها از ساعت ۲۱ اعمال می‌شود و باید قبل از این ساعت اقدام به تعطیلی بکنند تا مشمول جرائم نشوند.

مجتبایی با اشاره به همکاری نیرو‌های بسیج با اتاق اصناف در نظارت ها افزود: با کمک نیروی مردمی بسیج طرح تشدید بازرسی‌ها اجرا شده و کسانی که تردید دارند جزو اصناف مشمول هستند یا نه، به سایت اتاق اصناف ایران مراجعه کنند آنجا فهرست اصناف هست می‌توانند به راحتی دانلود کنند.

اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی هم با اشاره به تشدید بازرسی‌ها و نظارت گشت‌های تعزیرات گفت: در روز اول شروع محدودیت‌ها و اجرای طرح خوشبختانه رعایت مقررات خیلی خوب و بسیار مطلوب بود و به ندرت واحد صنفی مرتکب تخلف شده بود.

او با اشاره به رسیدگی به تخلف اصناف بنا بر ماده ۱۷ قانون اصناف گفت: متخلف در وحله اول ۳۰۰ هزار تومان و در مرحله دوم ۷۵۰ هزار تومان و در مرحله سوم ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد و در صورتی که تخلف تبدیل به جرم شود و بهداشت و سلامت عمومی را تهدید کند مجازات حبس هم خواهد داشت.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان