شما اینجا هستید
جامعه » کاهش درآمدهای حمل و نقل عمومی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در برنامه چاپ اول گفت: 5 هزار و 700 دستگاه اتوبوس، 1507 واگن مترو و نزدیک به 80 هزار دستگاه تاکسی در تهران فعالیت دارند.

او با بیان اینکه شرایط خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی در طول 10 سال اخیر نداشته ایم افزود: 400دستگاه واگن مترو نیاز به بروز رسانی دارد، 60 درصد اتوبوس ها فرسوده اند و با 40 دستگاه بقیه نیز تا 5 سال آینده می توان فعالیت کرد و 40 هزار دستگاه تاکسی نیز فرسوده است.

او گفت: با توجه به ابلاغ پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حجم مسافرین ما در هر سه حوزه مترو، اتوبوس و تاکسی کاهش یافته است. 2 میلیون سفر مترو در سه روز گذشته به 540 هزار سفر رسیده است. در حوزه اتوبوس رانی نیز 2 میلیون سفر به 400 هزار سفر رسیده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: استفاده از حمل و نقل عمومی و توسعه آن نیاز به منابع دارد بنابراین منابعی که دولت و شهرداری ها باید هزینه کنند و قیمت تمام شده بلیت انجام نشده است. دولت در 10 سال گذشته منابعی در حوزه حمل و نقل در نظر نگرفته است.

هاشمی گفت: برای توسعه مترو و اتوبوس رانی در 10 سال آینده نیاز به سالی 30 میلیارد تومان بودجه است بنابراین برای بودجه سال آینده پیشنهاداتی به دولت و شهرداری مطرح کرده ایم ؛ پیشنهاد شده دولت و شهرداری در بخش زیرساخت ها و مردم در پرداخت هزینه بلیت همکاری داشته باشند همچنین پیشنهاد شده برای قیمت تمام شده بیلیت که 15 هزار تومان است حداقل 5 هزار تومان را مردم پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: شهرداری از بودجه 30هزار میلیاردی سالانه خود 60 درصد را به حمل و نقل اختصاص داده است، دولت نیز باید 12 هزار میلیارد تومان و مردم هم که سالانه 3 هزار میلیارد تومان به درآمدها کمک می کنند، 5 هزار میلیارد تومان کمک کنند اما حرف ما این نیست که 5 هزار تومان اما مردم نیز می توانند در پرداخت هزینه ها و برای رونق حمل و نقل عمومی 2 هزار تومان در هزینه بلیت کمک کنند.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان