شما اینجا هستید
آموزش های متفرقه » اندروید و دنیای امروز ما

به گزارش حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات زردیس ؛

موضوع : اندروید و دنیای امروز ما

امروزه با گسترش تکنولوژی و فراوانی تلفن های همراه ، لزوم یادگیری استفاده و یا ساخت نرم افزار برای تلفن های همراه امری سودآور در جهت افزایش و بهره بری از این سیستم های هوشمند می باشد ، اکثر برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند از سیستم عامل اندروید بهره می گیرند.

اندروید به انگلیسی Android ، سیستم عاملی برای گوشی های هوشمند و تبلت هاست. هسته اصلی سیستم عامل تکامل یافته اندروید از سیستم عامل لینوکس گرفته شده است. در واقع می توان اندورید را برگرفته از لینوکس دانست گرچه تفاوت های بسیاری وجود دارد اما مهم این است که ساختار اندروید بر اساس لینوکس است. جالب است بدانید که درصد گوشی های استفاده کننده از اندروید بسیار بالاست و در رتبه نخست قرار دارد.

معمولا روال کار به این شکل است که شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند که قصد استفاده از سیستم عامل اندروید در گوشی های مورد تولید خود دارند مبلغی را به گوگل که سازنده و توسعه دهنده سیستم عامل اندروید می باشد به جهت برخورداری از استفاده قانونی از این سیستم عامل پرداخت می کنند. زبان برنامه نویسی اندروید بر پایه Java , C , C++ L می باشد.

 

اپلیکیشن های اندروید عموما در محیط نرم افزار اندروید استودیو توسط توسعه دهندگان و برنامه نویسان نوشته ، پردازش و در نهایت ساخته می شود. لازم به ذکر است در محیط هایی مانند اکلیپس و … نیز این امر ممکن است ، اما نسخه رسمی که از سوی گوگل ارائه شده است ، نرم افزار اندوید استودیو می باشد ، که طبیعتا امکانات بیشتری را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد.

مکمل های یک کد در برنامه نویسی کتابخانه هایی هستند که عمدتا به صورت رایگان در دسترس می باشند و امکاناتی را به یک اپلیکیشن اضافه میکنند که در کنار برنامه نویسی ، شناسایی و آشنایی با این کتابخانه ها امری ضروری است.

اندروید استودیو از وبسایت گردل نسبت به کامپایل و ساخت خروجی و پیش نمایش ها بهره میگیرد ، اندروید استودیو با وجود داشتن امولاتور و شبیه ساز پیش فرض ، برای پیشنمایش کد های نوشته شده امکان استفاده از سایر امولاتور ها یا حتی دستگاه های اندرویدی را نیز قبل از خروجی گرفتن از کد فراهم کرده است ، با این امر نمایی از کد های نوشته شده پیش روی ماست و میتوانیم بسته به نیاز آن ها را ویرایش یا خروجی نهایی را دریافت نماییم.

تمامی این ها زمینه ای برای ورود به دنیای اندروید می باشد اندروید و دنیای امروز ما رابطه تنگاتنگی باهم دارند ، اندرویدی که با ورود خود تمامی مشاغل ، کسب و کار ها و جهان پیرامونمان را متحول کرده و استفاده از این سیستم عامل حالا بخش مهمی از زندگی روزمره ما را شکل میدهد.

داشتن مهارت در استفاده از این سیستم عامل و نوشتن برنامه می تواند در کسب و کار ما نیز تاثیر بسزایی داشته باشد ، زیرا اکثر کسب و کار ها به صورت الکترونیک شروع به خدمات دهی کرده اند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان