شما اینجا هستید
متفرقه » فقر قوانین عامل عقب‌ماندگی جامعه عشایر است

به گزارش گروه استان های زردیس از شیراز، علایی مقدم در جلسه شورای عشایری شهرستان قیر و کارزین، فقر قوانین مرتبط با جامعه عشایری در برنامه‌های توسعه‌ای را یکی از دلایل عقب ماندگی جامعه عشایری در سنوات قبل دانست و افزود: در برنامه ششم توسعه، ۱۷ بار از عشایر نامبرده شده که خود مبین عزم راسخ مسئولان برای توسعه همه جانبه جامعه عشایر است.

او با توضیح اینکه اعتبارات ارزش افزوده یکی از ظرفیت‌های قانونی عشایر است، گفت: دولت مکلف است برای ارتقاء شاخص‌های توسعه جامعه عشایری، سالانه به میزان ۵ درصد اعتبار را تا پایان برنامه ششم، اختصاص دهد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: یکی از اقدامات این سازمان برداشت از صندوق توسعه ملی برای جامعه عشایر به اذن مقام معظم رهبری است که امیدواریم با همکاری فراکسیون عشایری مجلس و تعامل دولت ردیف بودجه‌ای مستقل راه‌های عشایری در بودجه سال آینده لحاظ شود.

علایی مقدم بیان کرد: برای حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز توسط جامعه عشایری فارس و در راستای تحقق شعار جهش تولید، سال ۹۸ مبلغ ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات توسط عشایر فارس جذب شده تا در بحث تولید گوشت قرمز و پرواربندی دام به خودکفایی برسند.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس نیز گفت: امروز قسمتی از اقتدار کشور مدیون غیرتمندی و شجاعت عشایر است.

فروردین عنوان کرد: خدمات رسانی به عشایر باید به نحو مطلوبی انجام شود، بنابراین مسئولان و دوایر مختلف دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید نگاهی ویژه به جامعه عشایر و رفع نیاز‌های آنان داشته باشند.

انتهای پیام/





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان